SIRI MI GORENG ITALI VIT PASTI MENYERLAHKAN HARI NATAL ANDA

Image
Rawang, 10 December 2021 - Hai, Pencinta Mi Vit! Ayuh sambut bulan Disember dengan meriah kerana kita pasti merasai semangat percutian! Krismas akan datang dan tidak ada kaedah yang lebih hebat untuk menikmati musim riang ini selain dengan beberapa makanan dan pastri Krismas. Tambahan pula, tiada apa-apa yang terngiang-ngiang dalam sorakan yang meriah seperti hadiah dan makanan Krismas, jelas sekali! Tahukah anda Vit Makanan (Kuala Lumpur) Sdn Bhd bermula sebagai syarikat perdagangan makanan pada tahun 1975 dan secara beransur-ansur menceburi industri mi segera. Sejak pengembangan dan dengan orang yang terbaik dalam tangan, keupayaan dan sumber kami telah memperkasakan kami lebih dekat untuk menjadi pakar mi pilihan dunia yang menandakan piawaian global dalam nilai pemakanan, kualiti dan perkhidmatan. Krismas ialah musim yang ajaib dan dengan membeli produk Vit, anda benar-benar dapat merasakan jiwa Krismas! Vit's Noodles dengan sukacitanya akan memperkenalkan kepada anda tentang s

WORDLESS WEDNESDAY - FAKTA TENTANG WALRUS

Assalamualaikum semua


Terdapat dua jenis walrus iaitu walrus utara yang hidup di kutub utara dan walrus atlantik yang tinggal di persisiran Kanada.


Panjang taring walrus melebihi 90cm dan dapat hidup sehingga 40 tahun tau.


Kulit walrus yang tebal dan berlapis-lapis dapat melindungi walrus dari sejuk.


Berat walrus boleh menacapai hingga 1.5 tan. Anak walrus beratnya hingga 75kg!


Kantung udara di kerongkong mereka dapat menyimpan oksigen hingga 50 liter, ini membuat mereka dapat tidur di dalam air.


Walrus ni sangat sensitif terhadap perubahan persekitaran yang berbahaya. Mereka akan lari ke kawasan air jika terdapat bahaya di darat.

Comments

  1. Info yang bagus. Setiap haiwan tu ada kelebihan masing2. Unik dia boleh simpan oksigen kat kantung udara dia.

    ReplyDelete
  2. Hari itu terlihat satu video kat Youtube yang walrus nie bahaya gak bila dia mencari makanan, gigitan dia memang merbahaya.

    ReplyDelete
  3. Walrus ni macam dugong ke kak? Dia macam lagi ganas eh. Gigi panjang, sekali ngap je tu. Biasanya kalau berat gitu, swimming laju. Hehee

    ReplyDelete
  4. Walrus ni dhla besar.. Tengok taring dia tu menakutkan.. Ade baca kat twitter, kapal selam mana ntah pintu tak boleh buka, pastu diaorng keluar ikut pintu lain tengok knp tak boleh buka pintu tu, rupanya walrus ni tidur atas pintu tu. Hhahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha patut la takleh bukak. comel je walrus pi tidoq atas tu

      Delete
  5. hehe baru iena tau kewujudan Walrus..takut tengok taring dia tu panjang betul. btw good info :)

    ReplyDelete
  6. macam baca buku teks.

    hehe..

    ReplyDelete
  7. Amboi, panjang eh taring walrus, melebihi 90 cm gitu... beratnya pulak sampai 1.5 tan, perghhhh, kena guna forklift yang besar tu kalau nak angkat... hehehehe...

    ReplyDelete
  8. So adorable! Tapi too bad people are too greedy and hunt them down! hopefully there are activists that raise awareness on protecting them...

    ReplyDelete
  9. Baru tahu ada 2 jenis walrus...anak dia pun dah 75kg...fuh berat sungguh ni

    ReplyDelete
  10. beratnya walrus..75 kilo adoihai..... tapi memang takut dengan taring dia..tajam betul

    ReplyDelete
  11. Unikkan, seba dia boleh tidur dalam air.. cuma kalau Sis agak geli sikit kalau duk tenung pada kulitnya hahahaha.. gelebeh gitu..

    ReplyDelete
  12. Comelnya semua singa laut tu tapi tengok paga taring tu takut kita sekali takok tu tembus perut ni wakakakkaka..

    ReplyDelete
  13. selalu nampak dekat zoo je, teringin jumpa secara depan. nampak menakutkan tapi dorg sangat comel

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

SERONOK HIKING BUKIT BEREKEH & LATA PENYEL, SUNGAI SIPUT PERAK

RESEPI CUCUR SAYUR VIRAL

Followers