SAFI SHAYLA TONIK RAMBUT BERKESAN UNTUK RAMBUT GUGUR

Image
Assalamualaikum semua Kecantikan bermula dari kulit yang sihat, bagi rambut sebagai mahkota wanita, ia bermula dari kulit kepala yang sihat. Sama ada rambut korang menipis, pecah di hujung atau gugur lebih daripada biasa, kemungkinan besar berpunca dari kulit kepala yang tidak sihat. Menggunakan produk rambut seperti syampu, perapi, mask atau serum, sudah tentu akan memberi kesan kepada penipisan rambut. Tetapi untuk menjadikan produk tersebut seefektif mungkin, kita harus bermula dari asas dahulu. Kita perlu konsisten di dalam penjagaan rambut dan produk penjagaan kulit kepala seperti tonik kulit kepala atau serum akan mewujudkan persekitaran yang sihat untuk rambut korang tumbuh. Secara umum, jika kulit kepala korang tersumbat, kering, meradang, atau gatal, ia menjadi punca kepada banyak masalah yang lebih besar seperti kelemumur dan keguguran rambut. Keguguran rambut pada wanita boleh disebabkan oleh tekanan, diet tidak seimbang, perubahan hormon dan lain-lain. Keguguran rambut bagi

WORDLESS WEDNESDAY - FAKTA TENTANG WALRUS

Assalamualaikum semua


Terdapat dua jenis walrus iaitu walrus utara yang hidup di kutub utara dan walrus atlantik yang tinggal di persisiran Kanada.


Panjang taring walrus melebihi 90cm dan dapat hidup sehingga 40 tahun tau.


Kulit walrus yang tebal dan berlapis-lapis dapat melindungi walrus dari sejuk.


Berat walrus boleh menacapai hingga 1.5 tan. Anak walrus beratnya hingga 75kg!


Kantung udara di kerongkong mereka dapat menyimpan oksigen hingga 50 liter, ini membuat mereka dapat tidur di dalam air.


Walrus ni sangat sensitif terhadap perubahan persekitaran yang berbahaya. Mereka akan lari ke kawasan air jika terdapat bahaya di darat.

Comments

  1. Info yang bagus. Setiap haiwan tu ada kelebihan masing2. Unik dia boleh simpan oksigen kat kantung udara dia.

    ReplyDelete
  2. Hari itu terlihat satu video kat Youtube yang walrus nie bahaya gak bila dia mencari makanan, gigitan dia memang merbahaya.

    ReplyDelete
  3. Walrus ni macam dugong ke kak? Dia macam lagi ganas eh. Gigi panjang, sekali ngap je tu. Biasanya kalau berat gitu, swimming laju. Hehee

    ReplyDelete
  4. Walrus ni dhla besar.. Tengok taring dia tu menakutkan.. Ade baca kat twitter, kapal selam mana ntah pintu tak boleh buka, pastu diaorng keluar ikut pintu lain tengok knp tak boleh buka pintu tu, rupanya walrus ni tidur atas pintu tu. Hhahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha patut la takleh bukak. comel je walrus pi tidoq atas tu

      Delete
  5. hehe baru iena tau kewujudan Walrus..takut tengok taring dia tu panjang betul. btw good info :)

    ReplyDelete
  6. macam baca buku teks.

    hehe..

    ReplyDelete
  7. Amboi, panjang eh taring walrus, melebihi 90 cm gitu... beratnya pulak sampai 1.5 tan, perghhhh, kena guna forklift yang besar tu kalau nak angkat... hehehehe...

    ReplyDelete
  8. So adorable! Tapi too bad people are too greedy and hunt them down! hopefully there are activists that raise awareness on protecting them...

    ReplyDelete
  9. Baru tahu ada 2 jenis walrus...anak dia pun dah 75kg...fuh berat sungguh ni

    ReplyDelete
  10. beratnya walrus..75 kilo adoihai..... tapi memang takut dengan taring dia..tajam betul

    ReplyDelete
  11. Unikkan, seba dia boleh tidur dalam air.. cuma kalau Sis agak geli sikit kalau duk tenung pada kulitnya hahahaha.. gelebeh gitu..

    ReplyDelete
  12. Comelnya semua singa laut tu tapi tengok paga taring tu takut kita sekali takok tu tembus perut ni wakakakkaka..

    ReplyDelete
  13. selalu nampak dekat zoo je, teringin jumpa secara depan. nampak menakutkan tapi dorg sangat comel

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

SERONOK HIKING BUKIT BEREKEH & LATA PENYEL, SUNGAI SIPUT PERAK

CARA APPLY PERMIT ONLINE HIKING GUNUNG ANGSI, NEGERI SEMBILAN I BAEROSLAN

Followers