VIT'S KAN ADA, MERIAHNYA RAYA

Image
Assalamualaikum semua Bulan Ramadan sudah tiba dan umat Islam di seluruh dunia pasti teruja nak sambut bulan mulia walaupun kita semua masih dalam Perintah Kawalan Pergerakan (PKP/PKPB/PKPP) dan masih belum dapat merentas negeri. Syukur kita semua masih dapat menunaikan ibadah terawih di masjid dan surau dengan SOP yang ketat berbanding tahun lepas kita semua hanya di rumah. Bazaar Ramadan pun boleh beroperasi macam biasa dengan SOP yang sewajarnya demi menjaga keselamatan semua. Walaupun masih tak boleh merentas negeri untuk balik ke kampung masing-masing untuk menyambutAidilfitri bersama keluarga tercinta, tapi kita tetap bersyukur sebab pihak kerajaandah bagi sedikit kelonggaran dan wajib mematuhi segala perintah yang kerajaan Malaysia dah tetapkan. So harap-harap kita tak langgarlah peraturan yang telah ditetapkan ye. Disebabkan itu, Vit’s jenama mi segera dan mi kering Halal yang telah bertapak di Malaysia sejak 46 tahun yang lalu ingin menjemput anda semua sempena menyambut Ramad

RESEPI MUDAH DENGAN MAT DESPATCH


Assalamualaikum korang

Kalau masih ingat, saya pernah kongsikan tentang platform KedaiMatdespatch dengan korang sebelum ni, iaitu platform groceries dan e-bazaar. Kalini, saya nak kongsikan pula beberapa resepi mudah untuk korang cuba nanti. Bagi memudahkan korang, KedaiMatdespatch dah siap-siap senaraikan bahan yang diperlukan untuk sesuatu resepi. Saya bagi beberapa contoh masakan yang korang boleh cuba dan saya dah sediakan link untuk korang beli pakej resepi di Kedai Matdespatch.



Percaya tak, hanya dengan kos serendah RM2.40 - RM19.90, korang boleh dapatkan bahan-bahan di KedaiMatdespatch untuk memasak Lala Kam Heong ni. Saya pernah masak ayam kam heong ni, dan memang sedap, nanti boleh cuba lala kam heong pulak. Korang cuma klik link di atas, dan boleh beli pakej resepi ni, KedaiMatdespatch akan membuat penghantaran semua bahan-bahan yang diperlukan untuk lala kam heong.

Bahan-bahan:

1. Ratu Tumis Sambal
2. Lala
3. Daun Kari
4. Udang Kering
5. Sos Tiram
6. Rempah kari


Pakej resepi ni hanyalah sekitar RM2.50 – RM10.00. Saya belum pernah cuba masakan ini, tapi bahan-bahan yang diperlukan pun nampaknya tak banyak. Lebih mudah dengan membeli pakej resepi di Kedai Matdespatch, dah tak perlu fikir nak beli bahan apa, semuanya akan disediakn oleh KedaiMatdespatch je.

Bahan-bahan:

1. Sardin
2. Ratu Tumis Asam Pedas
3. Bawang besar
4. Cili Merah
5. Lengkuas
6. Limau nipis
7. Halia

Jangan tak percaya ya, pakej resepi ketam pun ada tau. Hanya dengan kos sekitar RM2.50 – RM40.00 korang boleh dapatkan bahan-bahan untuk masak ketam berempah. Sedapnya makan ketam berempah waktu berbuka kan. 

Bahan-bahan:

1. Ratu Tumis Gulai
2. Ketam
3. Daun Limau purut
4. Kari ikan
5. Limau nipis


Bagi resepi Pais ikan/ ikan sumbat pula, kos sekitar RM10.00 – RM13.00. Wah murahnya.rugi tau kalau korang tak cuba pakej resepi pais ikan ni.

Bahan-bahan:

1. Ikan Cencaru
2. Ratu Tumis Asam Pedas

Cukuplah saya kongsikan empat jenis resepi je, korang boleh ke KedaiMatdespatch untuk dapatkan semua pakej resepi yang disediakan. Memang tak rugi dan sangat mudah untuk korang masak lagi-lagi bila ramai yang dah mula bekerja ni kan, dengan pakej resepi KedaiMatdespatch. Selamat mencuba!



















Comments

  1. lama nya tk mkn lala...tp slalunya masak lala halia..tkpernh lg buat lala masak kam heong..nanti bole try resepi tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat mencuba. beli bahan2 dari mat despatch dah takyah fikir nak cari bahan. lebih mudah hehe

      Delete
  2. Sedap2 resepi dia nti blhlah cuba yg plg suka ketam berempah

    ReplyDelete

Post a comment

Popular posts from this blog

SERONOK HIKING BUKIT BEREKEH & LATA PENYEL, SUNGAI SIPUT PERAK

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

SEHARIAN DI GUNUNG BEREMBUN JELEBU DAN AIR CRASH YANG TAK KESAMPAIAN

Followers