SIRI MI GORENG ITALI VIT PASTI MENYERLAHKAN HARI NATAL ANDA

Image
Rawang, 10 December 2021 - Hai, Pencinta Mi Vit! Ayuh sambut bulan Disember dengan meriah kerana kita pasti merasai semangat percutian! Krismas akan datang dan tidak ada kaedah yang lebih hebat untuk menikmati musim riang ini selain dengan beberapa makanan dan pastri Krismas. Tambahan pula, tiada apa-apa yang terngiang-ngiang dalam sorakan yang meriah seperti hadiah dan makanan Krismas, jelas sekali! Tahukah anda Vit Makanan (Kuala Lumpur) Sdn Bhd bermula sebagai syarikat perdagangan makanan pada tahun 1975 dan secara beransur-ansur menceburi industri mi segera. Sejak pengembangan dan dengan orang yang terbaik dalam tangan, keupayaan dan sumber kami telah memperkasakan kami lebih dekat untuk menjadi pakar mi pilihan dunia yang menandakan piawaian global dalam nilai pemakanan, kualiti dan perkhidmatan. Krismas ialah musim yang ajaib dan dengan membeli produk Vit, anda benar-benar dapat merasakan jiwa Krismas! Vit's Noodles dengan sukacitanya akan memperkenalkan kepada anda tentang s

.:: Resipi Kuih Cek Mek Molek ::.

Pada ramadhan ke-13, aku buat kuih cek mek molek ni untuk berbuka, al maklum la, kuih kat bazar ramadhan tahun ni bukan saja kecut tapi, harganya mak aih..kus semangat, "5 RM2 ye kak, maknanya tak boleh la nak ambil kurang 5, muka masing kerut-kerut je bila tanya kena beli 5 jugak ke?ades..

oh ada lagi satu kes, haritu aku beli barang-barang rumah lewat, kira dah tak sempat nak masak, singgah la bazar, beli nasi tomato, harga biasa la dengan ayam yang kecik (lebih kurang potong 12-14) dan tanpa sayur ye, aku ni pon satu dah cakap nak baru tanya harga, adesssss...sekali tanya kat penjual tu, korang agak-agak berapa? RM 3? RM3.50? RM 4? Oh NO NO NO..harganya adalah RM4.50 ok. dah tercengang aku kat situ, tapi takpa la, aku anggap je itu adalah rezeki dia. tapi untuk beli lagi lpas ni, maaf la ye.

opsss, off topic lagi padahal nak bagi resipi kan..ahaha.ok sambung..


>>bahan-bahan
ubi keledek
tepung gandum
sedikit garam
gula pasir

>>cara-cara
kukuskan keledek, bila dah lembut lenyek-lenyekkan keledek tu dan campurkan dengan tepung gandum.tepung tu jangan banyak sangat, agak-agak je, jangan sampai keledek tu keras sangat pulak ye, then campur garam sikit dan mula bentukkan. jangan lupa letak gula sebagai inti. lepas tu goreng tu je..siap..senang kan? jangan lupa mencuba ye.

.: Thanks for reading Bae's blog :.

Comments

  1. mcm meriam nak melancarkn pelurunyer..hak2...cube lagi..

    ReplyDelete
  2. haha, ok la for a first try kan..insyaallah akan cuba lagi nanti ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

SERONOK HIKING BUKIT BEREKEH & LATA PENYEL, SUNGAI SIPUT PERAK

RESEPI CUCUR SAYUR VIRAL

Followers