VIT'S KAN ADA, MERIAHNYA RAYA

Image
Assalamualaikum semua Bulan Ramadan sudah tiba dan umat Islam di seluruh dunia pasti teruja nak sambut bulan mulia walaupun kita semua masih dalam Perintah Kawalan Pergerakan (PKP/PKPB/PKPP) dan masih belum dapat merentas negeri. Syukur kita semua masih dapat menunaikan ibadah terawih di masjid dan surau dengan SOP yang ketat berbanding tahun lepas kita semua hanya di rumah. Bazaar Ramadan pun boleh beroperasi macam biasa dengan SOP yang sewajarnya demi menjaga keselamatan semua. Walaupun masih tak boleh merentas negeri untuk balik ke kampung masing-masing untuk menyambutAidilfitri bersama keluarga tercinta, tapi kita tetap bersyukur sebab pihak kerajaandah bagi sedikit kelonggaran dan wajib mematuhi segala perintah yang kerajaan Malaysia dah tetapkan. So harap-harap kita tak langgarlah peraturan yang telah ditetapkan ye. Disebabkan itu, Vit’s jenama mi segera dan mi kering Halal yang telah bertapak di Malaysia sejak 46 tahun yang lalu ingin menjemput anda semua sempena menyambut Ramad

.:: Resipi Kuih Cek Mek Molek ::.

Pada ramadhan ke-13, aku buat kuih cek mek molek ni untuk berbuka, al maklum la, kuih kat bazar ramadhan tahun ni bukan saja kecut tapi, harganya mak aih..kus semangat, "5 RM2 ye kak, maknanya tak boleh la nak ambil kurang 5, muka masing kerut-kerut je bila tanya kena beli 5 jugak ke?ades..

oh ada lagi satu kes, haritu aku beli barang-barang rumah lewat, kira dah tak sempat nak masak, singgah la bazar, beli nasi tomato, harga biasa la dengan ayam yang kecik (lebih kurang potong 12-14) dan tanpa sayur ye, aku ni pon satu dah cakap nak baru tanya harga, adesssss...sekali tanya kat penjual tu, korang agak-agak berapa? RM 3? RM3.50? RM 4? Oh NO NO NO..harganya adalah RM4.50 ok. dah tercengang aku kat situ, tapi takpa la, aku anggap je itu adalah rezeki dia. tapi untuk beli lagi lpas ni, maaf la ye.

opsss, off topic lagi padahal nak bagi resipi kan..ahaha.ok sambung..


>>bahan-bahan
ubi keledek
tepung gandum
sedikit garam
gula pasir

>>cara-cara
kukuskan keledek, bila dah lembut lenyek-lenyekkan keledek tu dan campurkan dengan tepung gandum.tepung tu jangan banyak sangat, agak-agak je, jangan sampai keledek tu keras sangat pulak ye, then campur garam sikit dan mula bentukkan. jangan lupa letak gula sebagai inti. lepas tu goreng tu je..siap..senang kan? jangan lupa mencuba ye.

.: Thanks for reading Bae's blog :.

Comments

  1. mcm meriam nak melancarkn pelurunyer..hak2...cube lagi..

    ReplyDelete
  2. haha, ok la for a first try kan..insyaallah akan cuba lagi nanti ;)

    ReplyDelete

Post a comment

Popular posts from this blog

SERONOK HIKING BUKIT BEREKEH & LATA PENYEL, SUNGAI SIPUT PERAK

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

SEHARIAN DI GUNUNG BEREMBUN JELEBU DAN AIR CRASH YANG TAK KESAMPAIAN

Followers