Ad Code

HOTEL REVIEW - BERJAYA TIME SQUARE HOTEL APARTMENT, KUALA LUMPUR

Assalamualaikum semua,

Staycation kali ni saya stay di Berjaya Time Square Hotel Apartment. Saja pilih untuk stay kat sini sebab nak jalan-jalan kat Time Square Mall, dah lama tak kesini kan. Saya dengan tok laki ni sejenis yang malas nak ke KL hanya semata-mata nak jalan-jalan, selalunya kalau macam dah lama tak ke KLCC, rasa rindu nak shopping kat situ, kami akan staycation nearby KLCC so tak perlu nak balik ke rumah, lepas penat bershopping boleh terus balik berehat kat hotel je. Padahal rumah bukan jauh sangat, masih dalam Selangor, tapi dah tebiat begitu kan.Kalau staycation pun, kebanyakkan masa hanya dalam bilik ja, ni memang tabiat saya la, kalau nak keluar jalan-jalan okay je, tapi kalau dah balik bilik memang payah dah nak keluar, kadang boleh jadi point gaduh dengan tok laki, yelah masing-masing tak sama kan haha end up tok laki pi turun bawah jalan sorang-sorang. Taktau la kenapa, tapi kalau staycation memang tak rasa nak keluar, lepak bilik layan movie, bermalas-malasan tu rasa indah sangat.

Hotel Apartment ni saya booking melalui Booking.com, dan hanya booking 1 malam je. Saya tak pernah stay sini, dan kebanyakkan hotel apartment yang saya pernah stay, service masih macam hotel ya, ada staff di lobi, masih check in macam biasa. Tapi kan experience staycation kali ni buatkan rasa serik nak stay kat sini lagi haha

Masa booking tu macam je, so saya pilih pay at property, masih nampak normal ya, memusing jugak la cari parking, rupanya kena parking dalam mall. Saya tengok rate parking, mak aiiii mahalnya, okaylah maybe ada diskaun ke kan, macam hotel kan kalau kita stay certain hotel masih perlu bayar parking tapi dapat harga yang rendah, so saya masih husnuzon. Sampai je kat lobi, staff tak ada, dan saya whatsapp orang yang handle tu sebab dia ada contact saya tanya check in pukul berapa, so call orang tu, dia cakap tunggu kat lobi dia turun. Sekali yang sampai pekerja warga asing (bangla rasanya) buat bayaran kat dia je and dia bagi kunci bilik. Dah la tak inform awal payment by cash only, dah satu hal masuk mall dulu keluarkan duit kat ATM, patah balik semula ke lobi untuk buat bayaran dengan deposit RM100. Dengan resit apa pun takda, serius takut jugak nak bagi duit camtu je, entah betul ke tak tu staffnya. Takpa lah husnuzon saja, sebab dah penat sangat melayan drama kat lobi tu, nak berehat je kat bilik. Dah la time tu lobi penuh orang dan semuanya lebih kurang je pekerja warga asing bagi akan handle booking. First time experience macam ni.

Petang tu turun sekejap nak tengok apa yang menarik kat Time Square, lagipun belum lunch lagi, sekali jalan je la, tapi macam tak banyak tempat makan yang best je kat bahagian bawah ni. Malas nak jalan kat atas tu, niat nak makan je pastu nak rehat kat bilik.


Masuk bilik korang tengok la sendiri keadaannya, bilik memang luas ye tapi macam ada bau hapak, perabot dan karpet lama agaknya, lepas ada tingkap kecil kat situ, which boleh bukak untuk smoking, boleh agak lah ye mana datangnya bau tu hahaha

Ruang tamu yang luas. tapi taktau la apa function meja dining tanpa kerusi tu. Owner apartment ni macam asal boleh je haha



Kiri - Bahagian dapur ada peti ais kecil, microwave, sinki semua ada. Pinggan, mangkuk semua tak ada.
Kanan -  TV tu boleh tengok dari dalam bilik atau kat hall, sebab kabinet TV ada pintu untuk kita bukak tutup bahagian TV tu.

Ada single bed kat bahagian hall, tapi nampak cadar macam tak bersih je, tak tidur sini pun

Toilet pun spacious, ada dua pintu untuk masuk ke toilet, dari bilik kita akan terus masuk bahagian bath tub, kalau masuk dari dapur akan masuk bahagian jamban tu (senang korang nak paham haha)


Bilik nampak kemas dan cantik, Katil pun bersih, selesa, ada ruang makeup, ada rak baju, dan boleh tengok TV dari dalam bilik. Diantara ruang bilik dan ruang tamu tu ada sliding door kayu, so boleh je tutup kalau nak privacy.

View dari bilik memang cantik, bilik saya dapat ni view swimming pool so memang cantik.

Malam tu turun semula untuk dinner, rupanya tingkat atas Time Square ada banyak tempat makan yang best, so malam tu tapau je sebab masih kenyang lunch lambat kan, beli je buat spare takut lapar tengah malam kang malas pulak nak turun hehe. Saya tapau Pad Thai, sedap jugak, tak ingat pulak nama kedai.

Staycation kali ni tak enjoy sangat sebab tak berapa puas hati dengan hotel apartment ni, rupanya bukan diuruskan oleh Berjaya Group, ia adalah apartment persendirian yang dibuat jadi homestay. Patut la ada tambahan perabot yang macam asal boleh je haha Bilik tu luas kalau hias buat betul-betul macam hotel apartment mesti cantik dan selesa. Jadi serik pulak nak pilih hotel apartment lepas ni.

Lepas check out, turun balik ke lobi, call pekerja tu dan dia pulangkan deposit. Pekerja tu siap paksa saya untuk rate 5 bintang masa tu jugak, saya cakap nanti jela saya rate, ehhhh main paksa-paksa pulak. Kalau tak okay takkan nak rate tip top, aihhhh lamberttt lagi hahahaha Lepas tu ada satu lagi kejadian, bila turun ke parking, tak boleh bayar guna kad, kena guna cash, dan cuba korang teka berapa rate parking kat situ? Ya ampunnn untuk 1 malam kena charge RM30+ sebab property kata parking je dalam Mall tu, geram pun ada sebab semua ni tak di mention pada dalam iklan booking.com tu. Sebab situ tulis ada parking semua, kalau parking berbayar kena la maklumkan dalam iklan.

Apapun alhamdulillah, selalu staycation best je dok hotel kan, kalini Allah bagi experience staycation yang pelik-pelik sikit hahaha Korang pernah stay kat sini tak?

Post a Comment

17 Comments

  1. luas tapi nampak macam dah lama perabot die..tapi ok la untuk stay sekejap kan

    ReplyDelete
  2. Nampak agak lusuh sikit kan furniture dia..

    ReplyDelete
  3. Rawlins pun sejenis suka staycation kalau tetiba teringin nak merayau sekitar KL, walhal duk Bangi je. Tapi tak pernah stay kat TS lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau nak stay sini better ts hotel bukan apartment haha

      Delete
  4. yg best kalau tido kat bandar kl ni boleh merayap2 tgk bandar kl heheheh... best

    ReplyDelete
  5. Wah bestnya stay area time square ni senang nak berjalan kat BB tu hehe. wahh ada bath tub boleh mandi buih hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha memang stay sini sebab nak jenjalan kat ts hehe

      Delete
  6. Wow! Menarik juga staycation kat sini. Bilik sgt luas and sure selesa ni kan! Boleh masukkan dalam list ni! 👍🏻

    ReplyDelete
  7. The room looks spacious juga, i selalu pergi ke sana but tak pernah staycation in this hotel yet.

    ReplyDelete
  8. Pernah check in kat hotel dia, apartment belum lagi. Sesuai sangat kalau datang dengan family besar ni.

    ReplyDelete
  9. taubat dah sy sewa sini..dah la nak check in pun nak kira orang..pastu tulis kat agoda ada katil queen 1 king 1 dapatnya queen 1 single 1.

    ReplyDelete