PENGALAMAN GUNA PRODUK CETAPHIL BAGI KEMPEN #CETAPHILAMBASSADOR

Image
Assalamualaikum semua Penjagaan kulit yang paling asas adalah membersihkan dan mencuci muka untuk menghilangkan kotoran, peluh dan mekap pada lapisan luar kulit. Memilih pencuci muka yang terbaik bergantung pada kondisi kulit kita. Sebelum membuat pemilihan, adalah lebih baik kalau kita tau serba sedikit tentang kesan pelbagai tekstur dan bahan yang terdapat dalam pencuci muka/pencuci muka. Kalau kulit muka korang jenis kulit kering, cari pembersih yang tidak berbuih dan mempunyai agen penghidratan seperti asid hyaluronik atau ekstrak aloe vera. Untuk kulit muka kombinasi dan berjerawat, cari pembersih jenis gel dengan bahan seperti pengelupasan kimia seperti AHA dan BHA. Jika korang make-up, membersihkan wajah dengan cleanser jenis minyak (oil cleanser) adalah lebih berkesan untuk menanggalkan segala kotoran. Jenama Cetaphil, dipercayai oleh ramai orang yang mempunyai kulit sensitif dan bermasalah. Cetaphil ialah satu jenama yang menyasarkan produknya untuk kulit sensitif. Produk me

NUKILAN BAE - MY PIECES HEART

Assalamualikum semua

Nukilan kali ini adalah antara koleksi poems saya. Sebenarnya saya jarang menghasilkan puisi dalam bahasa english sebabnya penguasaan bahasa untuk saya berpuisi lebih kepada bahasa ibunda. Sesekali cuba untuk menghasilkan kelainan dalam berpuisi. Jika ada kesalahan tatabahasa harap dimaafkan hehe

Sumber : Google

My Pieces Heart

‘We are Just Friend’ Has Slide,
Like I Expected It Would,
Everything Is Just In Place,
And Hits Me On Time.

A Friend Of Mine Once Said,
'Delay Aren't Denials',
I Can See Clearly Now,
As An Expiry Never Wait,
Separation Never Late,
Karmic Cycle Keeps Changing,
No Matter How Hard You Trying.

My Pieces Heart,
Just A Literal Separation,
After A Lesson Plays Their Part,
Makes Us Stronger And Wiser,
A Blended You And Me,
That Tie Us Forever,
In Our Own Beautiful Way.

bae@14062019

Puisi ini mengenai sebuah kekecewaan yang menggambarkan hati yang berderai. Lafaz perpisahan yang sudah dijangkakan namun hati selalu menidakkan. Manusia ni sebenarnya diberi pancaindera yang hebat dari Tuhan Yang Maha Hebat. Terkadang, kita dapat merasakan kekecewaan terlebih dahulu sebelum ia diungkapkan, bahasa tubuh dapat membaca dan seakan memberi signal pada akal tetapi hati selalu menidakkan. Sehingga sampai waktunya, hati tetap perlu menerika dengan redha atau pasrah. Terpulanglah...Apa yang penting, kegagalan, kekecewaan selalu mengajarkan kita sesuatu, jangan fokus pada hati yang kecewa tapi hargailah pada nikmat yang tak terhingga. Percayalah, pisahan juga satu nikmat. Setuju?

Terima kasih sudi membaca puisi saya.

DISCLAIMER: KARYA INI ADALAH HAK SEPENUHNYA WWW.BAEROSLAN.COM. DILARANG MEMBUAT SALINAN DI MANA-MANA TANPA KEBENARAN.

Comments

  1. Menarik puisi itu.. jika dihayati dengan betul, seolah olah kita dapat rasai kekecewaan tu ;(

    ReplyDelete
  2. Being vulnerable is always part of a relationship and hence it involves risks and rewards. So if you are willing to be in love, get ready to either be loved or rejected.

    ReplyDelete
  3. Saat cinta ditidakkan, walau telah menongkah pelbagai halangan, semua yang dijangka berdua, rupanya dikemudi sendiri - ADUH. Memang retaknya beribu. Walau dicantum, tetap tak sempurna, tetap ada calarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. parut yang ditinggal tanda kesakitan yang pernah mencalar

      Delete
  4. Best..tersentuh baca puisi2 mcm ni. Walaupun kita kecewa nk gila..kita harus bangkit utk teruskan hidup. Ada hikmah disebalik apa yg jadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih. nak baca puisi lain boleh je klik tab puisi kat atas ye

      Delete
  5. Setuju...perpisahan..kekecewaan antara kata keramat yang amat menyedihkan. Apapun kena terima dengan hati yang terbuka dan redha

    ReplyDelete
  6. Faham sangat maksudnya. Memang instinct itu adalah anugerah . Kita boleh rasa sebelum ianya terjadi dan rasa tu Allah bagi supaya kita lebih bersedia sebenarnya. Ingat satu jer Allah tak akan uji melebihi kemampuan hambanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasihat yang sangat berguna.. terima kasih

      Delete
  7. Retak .. ada yg boleh beecantum.. ada tidak. Perit dan menyakitkan tapi itula pengalaman sebenarnya

    ReplyDelete
  8. Tak semestinya kecewa itu akan buat kita gagal dan tidak boleh kecapi kebahagiaan kan, ada ketikanya kekecewan dan perpisahan itulah yang Allah nak gandakan kegembiraan buat kita.. one day...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

CARA APPLY PERMIT ONLINE HIKING GUNUNG ANGSI, NEGERI SEMBILAN I BAEROSLAN

SERONOK HIKING BUKIT BEREKEH & LATA PENYEL, SUNGAI SIPUT PERAK

Followers