Posts

Showing posts from October, 2019

VIT'S KAN ADA, MERIAHNYA RAYA

Image
Assalamualaikum semua Bulan Ramadan sudah tiba dan umat Islam di seluruh dunia pasti teruja nak sambut bulan mulia walaupun kita semua masih dalam Perintah Kawalan Pergerakan (PKP/PKPB/PKPP) dan masih belum dapat merentas negeri. Syukur kita semua masih dapat menunaikan ibadah terawih di masjid dan surau dengan SOP yang ketat berbanding tahun lepas kita semua hanya di rumah. Bazaar Ramadan pun boleh beroperasi macam biasa dengan SOP yang sewajarnya demi menjaga keselamatan semua. Walaupun masih tak boleh merentas negeri untuk balik ke kampung masing-masing untuk menyambutAidilfitri bersama keluarga tercinta, tapi kita tetap bersyukur sebab pihak kerajaandah bagi sedikit kelonggaran dan wajib mematuhi segala perintah yang kerajaan Malaysia dah tetapkan. So harap-harap kita tak langgarlah peraturan yang telah ditetapkan ye. Disebabkan itu, Vit’s jenama mi segera dan mi kering Halal yang telah bertapak di Malaysia sejak 46 tahun yang lalu ingin menjemput anda semua sempena menyambut Ramad

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

Image
Trans Naning merupakan trip hiking yang menjadi idaman para hikers. Pendaki akan melalui 7 puncak gunung iaitu Gunung Datuk, Gunung Rembau, Gunung Gagak, 701,705, Tampin Utara dan Tampin Selatan. Trip trans naning ini adalah trip reverse, maksudnya pendakian akan bermula dari Tampin Selatan dan menamatkan pendakian di Gunung Datuk.  Trans naning bukan trip untuk beginner kerana trip ini agak panjang dan trail yang turn naik dan keadaan pacak yang tiada diskaun hehe. Maksudnya trail pacak landai dan di setiap puncak, kira 1-2jam hanya untuk melalui trail yang pacak dan mencanak tu. Trail jugak agak licin dan perlu melalui pokok-pokok duri serta pohon buluh. Trail Tran Naning agak mencabar, perlu merangkak, melalui balak, lereng gaung, dan melalui trail licin tanpa pohon yang boleh berpaut. Anda akan berjumpa dan beramah mesra dengan pacat di sepanjang perjalanan. Hanya di Gunung Datuk je yang takda pacat. TIME LOG TRANS NANING 0415 : Starting point (Tiang 9) 0450 : T

Followers