NUKILAN BAE - MY PIECES HEART

Image
Assalamualikum semua Nukilan kali ini adalah antara koleksi poems saya. Sebenarnya saya jarang menghasilkan puisi dalam bahasa english sebabnya penguasaan bahasa untuk saya berpuisi lebih kepada bahasa ibunda. Sesekali cuba untuk menghasilkan kelainan dalam berpuisi. Jika ada kesalahan tatabahasa harap dimaafkan hehe Sumber : Google My Pieces Heart ‘We are Just Friend’ Has Slide, Like I Expected It Would, Everything Is Just In Place, And Hits Me On Time. A Friend Of Mine Once Said, 'Delay Aren't Denials', I Can See Clearly Now, As An Expiry Never Wait, Separation Never Late, Karmic Cycle Keeps Changing, No Matter How Hard You Trying. My Pieces Heart, Just A Literal Separation, After A Lesson Plays Their Part, Makes Us Stronger And Wiser, A Blended You And Me, That Tie Us Forever, In Our Own Beautiful Way. bae@14062019 Puisi ini mengenai sebuah kekecewaan yang menggambarkan hati yang berderai. Lafaz perpisahan yang sudah dijangkakan namun hati selalu menidakkan. Manusia ni s

.:: Resipi Masak Lemak Ikan Masin Kurau dan Nenas ::.

harini nak share resipi masak lemak. lauk ni kalau makan dengan ulam-ulaman, ades, mantop.hehe. ok la takmau off topic mari kita memasak sekarang. eh jap, layan gambar dulu motivate sebelum masak.

ok dah ada semangat sekarang. jangan malas mari kedapur sekarang.


>> bahan-bahan

ikan masin kurau
santan >>santan cair dan pekat
bawang merah
bawang putih
nenas
kunyit hidup
asam gelugor/asam keping >>kalau nenas tak masam

>> cara-cara

tumbuk bawang merah, bawang putih dan kunyit hidup campur dengan santan cair dan asam gelugor. biar sampai mendidih sikit then masukkan nenas, bila mendidih baru masuk ikan kurau.jangan masukkan seketul besar tu, korang potong la, tapi jangan potong kecik-kecik nanti hancur pulak. agak-agak je la ye.last sekali masukkan santan pekat tu,kacau selalu tau jangan sampai pecah santan pulak ye.masak sampai mendidih sedia untuk dihidang.

.: Thanks for reading Bae's blog :.

Comments

Popular posts from this blog

SERONOK HIKING BUKIT BEREKEH & LATA PENYEL, SUNGAI SIPUT PERAK

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

SEHARIAN DI GUNUNG BEREMBUN JELEBU DAN AIR CRASH YANG TAK KESAMPAIAN

Followers