PENGALAMAN GUNA PRODUK CETAPHIL BAGI KEMPEN #CETAPHILAMBASSADOR

Image
Assalamualaikum semua Penjagaan kulit yang paling asas adalah membersihkan dan mencuci muka untuk menghilangkan kotoran, peluh dan mekap pada lapisan luar kulit. Memilih pencuci muka yang terbaik bergantung pada kondisi kulit kita. Sebelum membuat pemilihan, adalah lebih baik kalau kita tau serba sedikit tentang kesan pelbagai tekstur dan bahan yang terdapat dalam pencuci muka/pencuci muka. Kalau kulit muka korang jenis kulit kering, cari pembersih yang tidak berbuih dan mempunyai agen penghidratan seperti asid hyaluronik atau ekstrak aloe vera. Untuk kulit muka kombinasi dan berjerawat, cari pembersih jenis gel dengan bahan seperti pengelupasan kimia seperti AHA dan BHA. Jika korang make-up, membersihkan wajah dengan cleanser jenis minyak (oil cleanser) adalah lebih berkesan untuk menanggalkan segala kotoran. Jenama Cetaphil, dipercayai oleh ramai orang yang mempunyai kulit sensitif dan bermasalah. Cetaphil ialah satu jenama yang menyasarkan produknya untuk kulit sensitif. Produk me

.:: Resipi Masak Lemak Ikan Masin Kurau dan Nenas ::.

harini nak share resipi masak lemak. lauk ni kalau makan dengan ulam-ulaman, ades, mantop.hehe. ok la takmau off topic mari kita memasak sekarang. eh jap, layan gambar dulu motivate sebelum masak.

ok dah ada semangat sekarang. jangan malas mari kedapur sekarang.


>> bahan-bahan

ikan masin kurau
santan >>santan cair dan pekat
bawang merah
bawang putih
nenas
kunyit hidup
asam gelugor/asam keping >>kalau nenas tak masam

>> cara-cara

tumbuk bawang merah, bawang putih dan kunyit hidup campur dengan santan cair dan asam gelugor. biar sampai mendidih sikit then masukkan nenas, bila mendidih baru masuk ikan kurau.jangan masukkan seketul besar tu, korang potong la, tapi jangan potong kecik-kecik nanti hancur pulak. agak-agak je la ye.last sekali masukkan santan pekat tu,kacau selalu tau jangan sampai pecah santan pulak ye.masak sampai mendidih sedia untuk dihidang.

.: Thanks for reading Bae's blog :.

Comments

Popular posts from this blog

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

CARA APPLY PERMIT ONLINE HIKING GUNUNG ANGSI, NEGERI SEMBILAN I BAEROSLAN

SERONOK HIKING BUKIT BEREKEH & LATA PENYEL, SUNGAI SIPUT PERAK

Followers