SIRI MI GORENG ITALI VIT PASTI MENYERLAHKAN HARI NATAL ANDA

Image
Rawang, 10 December 2021 - Hai, Pencinta Mi Vit! Ayuh sambut bulan Disember dengan meriah kerana kita pasti merasai semangat percutian! Krismas akan datang dan tidak ada kaedah yang lebih hebat untuk menikmati musim riang ini selain dengan beberapa makanan dan pastri Krismas. Tambahan pula, tiada apa-apa yang terngiang-ngiang dalam sorakan yang meriah seperti hadiah dan makanan Krismas, jelas sekali! Tahukah anda Vit Makanan (Kuala Lumpur) Sdn Bhd bermula sebagai syarikat perdagangan makanan pada tahun 1975 dan secara beransur-ansur menceburi industri mi segera. Sejak pengembangan dan dengan orang yang terbaik dalam tangan, keupayaan dan sumber kami telah memperkasakan kami lebih dekat untuk menjadi pakar mi pilihan dunia yang menandakan piawaian global dalam nilai pemakanan, kualiti dan perkhidmatan. Krismas ialah musim yang ajaib dan dengan membeli produk Vit, anda benar-benar dapat merasakan jiwa Krismas! Vit's Noodles dengan sukacitanya akan memperkenalkan kepada anda tentang s

.:: Resipi Masak Lemak Ikan Masin Kurau dan Nenas ::.

harini nak share resipi masak lemak. lauk ni kalau makan dengan ulam-ulaman, ades, mantop.hehe. ok la takmau off topic mari kita memasak sekarang. eh jap, layan gambar dulu motivate sebelum masak.

ok dah ada semangat sekarang. jangan malas mari kedapur sekarang.


>> bahan-bahan

ikan masin kurau
santan >>santan cair dan pekat
bawang merah
bawang putih
nenas
kunyit hidup
asam gelugor/asam keping >>kalau nenas tak masam

>> cara-cara

tumbuk bawang merah, bawang putih dan kunyit hidup campur dengan santan cair dan asam gelugor. biar sampai mendidih sikit then masukkan nenas, bila mendidih baru masuk ikan kurau.jangan masukkan seketul besar tu, korang potong la, tapi jangan potong kecik-kecik nanti hancur pulak. agak-agak je la ye.last sekali masukkan santan pekat tu,kacau selalu tau jangan sampai pecah santan pulak ye.masak sampai mendidih sedia untuk dihidang.

.: Thanks for reading Bae's blog :.

Comments

Popular posts from this blog

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

SERONOK HIKING BUKIT BEREKEH & LATA PENYEL, SUNGAI SIPUT PERAK

RESEPI CUCUR SAYUR VIRAL

Followers