PENGALAMAN GUNA PRODUK CETAPHIL BAGI KEMPEN #CETAPHILAMBASSADOR

Image
Assalamualaikum semua Penjagaan kulit yang paling asas adalah membersihkan dan mencuci muka untuk menghilangkan kotoran, peluh dan mekap pada lapisan luar kulit. Memilih pencuci muka yang terbaik bergantung pada kondisi kulit kita. Sebelum membuat pemilihan, adalah lebih baik kalau kita tau serba sedikit tentang kesan pelbagai tekstur dan bahan yang terdapat dalam pencuci muka/pencuci muka. Kalau kulit muka korang jenis kulit kering, cari pembersih yang tidak berbuih dan mempunyai agen penghidratan seperti asid hyaluronik atau ekstrak aloe vera. Untuk kulit muka kombinasi dan berjerawat, cari pembersih jenis gel dengan bahan seperti pengelupasan kimia seperti AHA dan BHA. Jika korang make-up, membersihkan wajah dengan cleanser jenis minyak (oil cleanser) adalah lebih berkesan untuk menanggalkan segala kotoran. Jenama Cetaphil, dipercayai oleh ramai orang yang mempunyai kulit sensitif dan bermasalah. Cetaphil ialah satu jenama yang menyasarkan produknya untuk kulit sensitif. Produk me

.:: Resipi Bakso ala Jakarta ::.

hi semua, seram tak bacar tajuk entry..ala Jakarta tu...ehehehe..Bakso ni menu berbuka ramadhan-11. yang penting bakso ni sangat mudah dimasak. pejam mata pon korang boleh buat. dah la baik tengok je resipi bergambar aku ni. kang off topic lagi kan..haha

>> bahan-bahan

daging cincang >> aku buat dalam 300g je
sebiji telur
lada sulah
soo hoon
garam
daun bawang
tepung jagung

>>cara-cara

Campurkan daging cincang dengan telur dan sedikit lada sulah
Campur sedikit tepung jagung. Agak-agak je jangan banyak sangat nanti keras.
Inilah hasilnya
Bulat2kan dan rebus. Bila dah naik cam ni maknanya daging tu dah masak.  Dalam kuah ni campur sekali lada sulah, daun bawang dan garam.
Inilah Baksonya. Sedap sangat..hehe

Anyway aku hanya buat soo hoon je, sebab aku suka bakso ni je, lagi satu nak lebih sedap rebus sekali dengan lemak-lemak baru dia akan lebih terasa. tapi aku tak buat pon, tak berkhasiat pulak nanti kan. jangan lupa mencuba dan selamat beramal..hehe

bye-bye uolssss


.: Thanks for reading Bae's blog :.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

CARA APPLY PERMIT ONLINE HIKING GUNUNG ANGSI, NEGERI SEMBILAN I BAEROSLAN

SERONOK HIKING BUKIT BEREKEH & LATA PENYEL, SUNGAI SIPUT PERAK

Followers