VIT'S KAN ADA, MERIAHNYA RAYA

Image
Assalamualaikum semua Bulan Ramadan sudah tiba dan umat Islam di seluruh dunia pasti teruja nak sambut bulan mulia walaupun kita semua masih dalam Perintah Kawalan Pergerakan (PKP/PKPB/PKPP) dan masih belum dapat merentas negeri. Syukur kita semua masih dapat menunaikan ibadah terawih di masjid dan surau dengan SOP yang ketat berbanding tahun lepas kita semua hanya di rumah. Bazaar Ramadan pun boleh beroperasi macam biasa dengan SOP yang sewajarnya demi menjaga keselamatan semua. Walaupun masih tak boleh merentas negeri untuk balik ke kampung masing-masing untuk menyambutAidilfitri bersama keluarga tercinta, tapi kita tetap bersyukur sebab pihak kerajaandah bagi sedikit kelonggaran dan wajib mematuhi segala perintah yang kerajaan Malaysia dah tetapkan. So harap-harap kita tak langgarlah peraturan yang telah ditetapkan ye. Disebabkan itu, Vit’s jenama mi segera dan mi kering Halal yang telah bertapak di Malaysia sejak 46 tahun yang lalu ingin menjemput anda semua sempena menyambut Ramad

.:: Resipi Bakso ala Jakarta ::.

hi semua, seram tak bacar tajuk entry..ala Jakarta tu...ehehehe..Bakso ni menu berbuka ramadhan-11. yang penting bakso ni sangat mudah dimasak. pejam mata pon korang boleh buat. dah la baik tengok je resipi bergambar aku ni. kang off topic lagi kan..haha

>> bahan-bahan

daging cincang >> aku buat dalam 300g je
sebiji telur
lada sulah
soo hoon
garam
daun bawang
tepung jagung

>>cara-cara

Campurkan daging cincang dengan telur dan sedikit lada sulah
Campur sedikit tepung jagung. Agak-agak je jangan banyak sangat nanti keras.
Inilah hasilnya
Bulat2kan dan rebus. Bila dah naik cam ni maknanya daging tu dah masak.  Dalam kuah ni campur sekali lada sulah, daun bawang dan garam.
Inilah Baksonya. Sedap sangat..hehe

Anyway aku hanya buat soo hoon je, sebab aku suka bakso ni je, lagi satu nak lebih sedap rebus sekali dengan lemak-lemak baru dia akan lebih terasa. tapi aku tak buat pon, tak berkhasiat pulak nanti kan. jangan lupa mencuba dan selamat beramal..hehe

bye-bye uolssss


.: Thanks for reading Bae's blog :.

Comments

Post a comment

Popular posts from this blog

SERONOK HIKING BUKIT BEREKEH & LATA PENYEL, SUNGAI SIPUT PERAK

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

SEHARIAN DI GUNUNG BEREMBUN JELEBU DAN AIR CRASH YANG TAK KESAMPAIAN

Followers