SIRI MI GORENG ITALI VIT PASTI MENYERLAHKAN HARI NATAL ANDA

Image
Rawang, 10 December 2021 - Hai, Pencinta Mi Vit! Ayuh sambut bulan Disember dengan meriah kerana kita pasti merasai semangat percutian! Krismas akan datang dan tidak ada kaedah yang lebih hebat untuk menikmati musim riang ini selain dengan beberapa makanan dan pastri Krismas. Tambahan pula, tiada apa-apa yang terngiang-ngiang dalam sorakan yang meriah seperti hadiah dan makanan Krismas, jelas sekali! Tahukah anda Vit Makanan (Kuala Lumpur) Sdn Bhd bermula sebagai syarikat perdagangan makanan pada tahun 1975 dan secara beransur-ansur menceburi industri mi segera. Sejak pengembangan dan dengan orang yang terbaik dalam tangan, keupayaan dan sumber kami telah memperkasakan kami lebih dekat untuk menjadi pakar mi pilihan dunia yang menandakan piawaian global dalam nilai pemakanan, kualiti dan perkhidmatan. Krismas ialah musim yang ajaib dan dengan membeli produk Vit, anda benar-benar dapat merasakan jiwa Krismas! Vit's Noodles dengan sukacitanya akan memperkenalkan kepada anda tentang s

.:: Resipi Bakso ala Jakarta ::.

hi semua, seram tak bacar tajuk entry..ala Jakarta tu...ehehehe..Bakso ni menu berbuka ramadhan-11. yang penting bakso ni sangat mudah dimasak. pejam mata pon korang boleh buat. dah la baik tengok je resipi bergambar aku ni. kang off topic lagi kan..haha

>> bahan-bahan

daging cincang >> aku buat dalam 300g je
sebiji telur
lada sulah
soo hoon
garam
daun bawang
tepung jagung

>>cara-cara

Campurkan daging cincang dengan telur dan sedikit lada sulah
Campur sedikit tepung jagung. Agak-agak je jangan banyak sangat nanti keras.
Inilah hasilnya
Bulat2kan dan rebus. Bila dah naik cam ni maknanya daging tu dah masak.  Dalam kuah ni campur sekali lada sulah, daun bawang dan garam.
Inilah Baksonya. Sedap sangat..hehe

Anyway aku hanya buat soo hoon je, sebab aku suka bakso ni je, lagi satu nak lebih sedap rebus sekali dengan lemak-lemak baru dia akan lebih terasa. tapi aku tak buat pon, tak berkhasiat pulak nanti kan. jangan lupa mencuba dan selamat beramal..hehe

bye-bye uolssss


.: Thanks for reading Bae's blog :.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

TRANS NANING TRAIL, TAMPIN, NEGERI SEMBILAN TRIP DAYHIKE

SERONOK HIKING BUKIT BEREKEH & LATA PENYEL, SUNGAI SIPUT PERAK

RESEPI CUCUR SAYUR VIRAL

Followers