Ad Code

SATAY HUT CAWANGAN TANJUNG KARANG

Assalamualaikum semua,

Korang tau tak sekarang dah ada highway baru? Highway WCE adalah highway jalan pintas untuk ke Utara. Haritu ke Manjung, nak balik KL lalu ikut highway WCE ni, jimat la masa sebab memang tak jem lansung. Tapi highway ni kita akan ikut laluan Kuala Selangor. 

Masa balik tu lalu jalan Tanjung Karang, singgah la makan kat restoran Satay Hut yang memang terkenal kat Tanjung Karang ni. Dekat area rumah saya di Puchong, ada je cawangan Satay Hut ni, tapi I have bad experience dengan Satay Hut cawangan area rumah. Service tersangat slow, dua kali saya ke restoran, tapi tak pernah dapat rasa satay sebab service yang terlaluuuuuu, maaf cakap lembap. Nak tunggu ambik order, lambat! Tunggu makanan sampai, lagi la lambat! Padahal kedainya tak besar sangat, orang waktu tu pun tak la ramai. Lama sangat nak menunggu, order pun tak buat lagi, dengan hampa balik macam tu je. Masa first time, husnuzon je, kali kedua, sama je servicenya, nampak kelam kabut. Orang yang sama ambik order, orang yang sama bakar satay haha

Okay berbalik pada Satay Hut Tanjung Karang ni, service serius sangat laju. Duduk je dah ada pekerja ambik order. Air dan makanan pun sampai cepat. Memang nampak restoran ni bersistem dan teratur. Satay sampai dulu, terus makan, masing-masing dah lapar sebenarnya. 

Kuah satay ni sedap je, kalau korang suka kuah kacang yang hancur, mesti korang akan suka.

Kami order sikit je, lengkap dengan timun dan bawang. Nasi impit kena beli ye. Satay ayam & daging, sedap je. saiz pun just nice. Kalau tak salah saiz satay ni kita boleh pilih. Kami dapat satay daging ada yang macam tak masak, ada yang masak. Ini kalau mak saya yang makan, harus mak panggil pekerja dia haha. Pada saya perapan satay willy lebih sedap, tapi orang lain la tekaknya.

Abang saya order nasi goreng daging. 

Roomate pulak order nasi goreng pataya

Dan saya order nasi goreng seafood. Binatang dalam nasi goreng ni seriously banyak ya, sotong dan udang, size besar jugak la.

Cuma kan, korang pun boleh nampak, nasi goreng tu semua sama warna ya, dan rasa pun sama haha, saya rasa dia goreng nasi siap2, bila customer pilih nak binatang apa, dia masukkan je dalam tu. Nasi rasa biasa je, mujur la nasi saya banyak binatang, terpujuk la sikit hati ini hehe. Dari segi harga, untuk semua makanan kami tu, total lebih kurang RM80+ Next posting, saya akan kongsi makanan western pulak. Kedai ni harga marhaen tapi rasa makanan kayangan ye.

Korang pernah try Satay Hut?

Post a Comment

0 Comments