Ad Code

CARA ELAK GASTRIK/GERD DENGAN BERAS PERANG

Assalamualaikum semua


Tahukah korang beras perang boleh dijadikan minuman? Ramai dari kita tahunakan khasiat beras perang yang kaya dengan komponen sihat dan terbukti membantu terhadap beberapa keadaan seperti obesiti, diabetes, penghadaman dan masalah jantung. Kekurangan vitamin E dalam diet harian kita akan menggalakkan masalah kesihatan yang kita hadapi. Berita baiknya, serbuk beras perang dapat mengekalkan tahap vitamin E yang tinggi.


Kalau korang ada masalah obesiti, diabetes, penghadaman dan masalah jantung, korang boleh cuba minum beras perang daripada NutriBrownRice®. Beras perang NutriBrownRice® berwarna hijau, dan pastinya kualiti yang segar. Beras perang yang dihasilkan berjaya mengekalkan sejumlah 17 nutrien dalam makanan super ini. Ia mengandungi sehingga 6.5 kali lebih berkhasiat daripada beras petang yang dimasak. Selain itu, vitamin E dalam NutriBrownRice® adalah setinggi 3 avokado untuk 6.1 g/100 g.


Terdapat 5 jenis flavours yang dirumus untuk keperluan pengguna. Saya minum je semua flavour sebab kesemuanya bagus untuk keperluan badan saya.


Untuk penghidap diabetis, korang boleh cuba minuman beras perang bersama keledek ungu dan prebiotik. Minuman ini tidak mengandungi gula tambahan. Kebanyakkan minuman tambahan yang sedia kini diperkaya dengan tepung jagung tetapi formula minuman Nutrii menggantikannya dengan keledek ungu agar badan dapat menyerap vitamin semulajadi dari keledek ungu. Inulin

Ubi keledek ungu Nutribrownrice diperbuat daripada prebiotik iaitu daripada akar chicory dari Jerman dan sangat berkesan untuk mengawal diabetes. Sesuai untuk:

✅Penghidap kencing manis
✅Wanita yang ingin kurus dan mengekalkan BMI yang baik.

Ia sesuai untuk sarapan pagi, minum petang atau makan malam atau diwaktu yang sibuk kerana ia amat mengenyangkan.


Untuk korang yang selalu kebas kaki/tangan, itu menunjukkan badan kekurangan vitamin B6, biasanya kerap berlaku pada orang yang berumur. NutriBrownRice® bersama gula perang asli dan prebiotik diperkaya dengan sehingga 43% Vitamin B6 semulajadi untuk membantu korang mengatasi masalah ini.


Kalau korang mengalami masalah penghadaman, boleh cuba minuman NutriBrownRice® yang original, yang semestinya tanpa gula tambahan. Dalam 14 hari pengambilan, ia dapat memperbaiki sistem penghadaman korang, especially yang mengalami masalah gastrik.

Sesuai dijadikan sarapan pagi, minuman yang kaya dengan Vitamin E ini sangat baik untuk sistem penghadaman kita.


NutriBrownRice® bersama Oat dan Soy Lecithin-30 adalah pilihan terbaik untuk mereka yang mengalami diabetis dan tinggi kolestrol. Kajian menunjukkan pengambilan 500mg lesitin soya setiap hari dapat membantu mengurangkan kira-kira 40% kolesterol dan LDL (lemak jahat).

Rumusan khas tanpa gula tambahan ini dirumus khas dengan oat bay Australia dan 1000mg lesitin soya. Ia sangat membantu menurunkan gula darah tinggi, kolesterol tinggi dan tekanan darah tinggi anda. Minuman ini akan membuatkan korang berasa kenyang lebih lama dan juga membantu dalam meningkatkan fungsi otak lebih fokus dan menguatkan ingatan.

Jika korang bukan penggemar oat, jangan risauuuu, oats di dalam minuman ini dikisar halus, jadi teksturnya tidak kenyal seperti kita makan oats. Sesuai untuk:

✅Pesakit kencing manis
✅Pesakit sakit jantung
✅Ibu menyusu
✅Pesakit dengan LDL tinggi, hati berlemak, trigliserida tinggi, tekanan darah


Bagi penggemar coklat, korang boleh cuba Nutrii perisa coklat ini. Minuman coklat ini tidak mengandungi gula seperti kebanyakkan minuman coklat yang lain tau, jadi ia semestinya sihat untuk anak-anak korang. Ia adalah rumusan khas dari Nutrii untuk menjadikan minuman coklat lebih sihat. Ia juga 30-70% lebih rendah dalam gula berbanding dengan minuman coklat biasa yang lain. Setiap satu sachet mempunyai 200mcg vitamin B6, yang baik untuk sistem imun badan.


Semua produk NutriBrownRice® mendapat kelulusan HACCP, GMP dan
Diperakui oleh ISO22000 dan Halal oleh JAKIM.

PENGALAMAN MINUM NutriBrownRice®

Sapa kenal seorang Bae Roslan, memang dah tau saya sejenis tak boleh makan lambat dan mesti breakfast berat! Setiap kali termakan lambat, memang akan standby ubat gastrik siap2. Tapi tu duluuuuu laaa..

Lani sejak amalkan minum berat perang, surprisingly kurang serangan gastrik dan dah jarangggg breakfast berat. Ini adalah luar biasa hahahhaha

Ok nak share dengan korang minuman beras perang dari NutriBrownRice® ni sangatlah berkhasiat dan juga sesuai untuk ibu yang menyusu tau.

Sejak minum beras perang NutriBrownRice® ni, bukan saja baik untuk masalah gastrik saya, tapi saya juga dapat tukar cara pemakanan sarapan dengan lebih sihat.

Untuk permulaan saya ambil 2 paket untuk breakfast, takut la kan perut terkejut tak breakfast berat. So saya ambil 7.30am & 10am, perut ok ja tak meragam. Lepas few days, saya hanya ambik sepeket je untuk breakfast dan perut tahan sampai lunch. Dan pernah cuba masa puasa, saya ambik beras perang + Oats untuk sahur, perut selamat dari gastrik sampai waktu berbuka. Alhamdulillah

🛒Korang yang ada masalah GASTRIK/GERD/DIABETIK/KOLESTROL/OBESITI boleh dapatkan disini >> https://nutribrownrice.com/shop/

Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi :
📎 Website : https://nutribrownrice.com/
📎 Facebook : Nutri Brown Rice Malaysia
📎 Instagram : NutriBrownRice®

#NutriBrownRiceMalaysia #NutriiGoodnessInside #BrownRiceDrink #Gastrik #Gerd #diabetik #kolestrol

Post a Comment

2 Comments

  1. kannnnnnn... orang menyusu ni jadi kuat makan.. elok gak minum ni gantikan snek biskut atau roti tu.. kurang2 boleh cuba kawal berat badan tu dari naik mendadak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha betul. and rasa kenyang pun lama. boleh jadikan meal replacement

      Delete