Ad Code

KITSUI REVIEW PERBEZAAN ANTARA PRODUK VITAMIN C+ SHINE DAN WHITENING BB

Assalamualaikum semua


Harini saya nak kongsikan makanan tambahan yang saya consume dan suka sangat dengan result selepas ambil kedua-dua produk ni. Sebelumni pun saya memang dah jadikan Kitsui sebagai makanan tambahan seharian saya, korang boleh baca review produk kitsui yang lain. Korang mesti tau produk keluaran Kitsui yang memang terkenal dengan pengeluaran produk makanan kesihatan yang bebas bahan yang berbahaya seperti bahan kimia, antibiotik, gluten, gmo. Produk Kitsui juga tiada hormon dan tiada pengawet. Jadi ia sangat sesuai untuk semua peringkat umur da ia juga semestinya HALAL.



Korang jangan risau semua produk Kitsui di jamin bebas dari bahan-bahan berbahaya seperti hormon, pengawet, gluten, GMO, antibiotik dan bahan kimia. Produk Kitsui juga dah memenangi pelbagai anugerah antarabangsa tau. 

Kitsui lover

REVIEW KITSUI VITA C+ SHINE


Vitamin C juga dikenali sebagai asid askorbik adalah antara nutrien penting untuk badan dalam pelbagai aspek kesihatan. Kita dapat memperoleh vitamin C dari diet harian atau makanan tambahan. Vitamin C merupakan komponen penting dalam sistem tubuh antaranya adalah penghasilan kolagen, agen antioksidan yang kuat dan baik untuk imun badan. Sumber vitamin C terbaik boleh didapati dengan makan buah-buhan dan sayur-sayuran.


Vitamin C mudah larut dalam air namun ia tidak dapat disimpan di dalam badan, jadi kita kena mengambil secara berkala. Kekurangan vitamin C boleh menyebabkan masalah pada kulit, cepat letih, masalah pada gusi, sakit sendi dan juga efek pada penglihatan, namun ia jarang berlaku di negara maju. Pengambilan vitamin C yang tinggi diperlukan bagi mengurangkan penyakit dan jangkitan akibat terdedah pada pencemaran yang biasanya akan membuatkan kita selsema. Makanan tambahan vitamin C umumnya terdapat dalam tiga bentuk yang berbeza: pil (tablet dan kapsul), kunyah, dan serbuk. Pada saya jenis serbuk adalah yang paling menjimatkan, mudah dan rasa pun sedap.


Vita C+ Shine dari Kitsui adalah vitamin C bukan saja baik untuk ketahanan imunisasi, tapi juga baik untuk penglihatan, dan kesihatan kulit. Rasa asli buah-buahan kerana ianya adalah campuran 6 jenis buah yang kaya dengan vitamin C. Serbuk Kitsui Vitamin C+ Shine ini sangat mudah melarut dalam air, dan hanya memerlukan 1 paket sehari saja kerana keperluan vitamin C di dalam 1 paket sudah mencukupi untuk badan kita. Paling saya suka bila minum Vita C+ Shine ni, saya memang susah nak demam dan selsema. Musim covid ni kalau demam memang sangat menakutkan ye. Korang boleh tengok video dibawah untuk lebih jelas.

REVIEW KITSUI WHITENING B.B


Salah satu bahan yang terdapat di dalam Kitsui whitening B.B adalah acerola yang mana sangat baik untuk penghasilan kolagen. Semakin meningkat umur, pembentukan kolagen secara semulajadi akan berkurangan, dan disebabkan itulah kita kena ambil makanan tambahan yang dapat membantu badan menghasilkan kolagen, kira macam booster lah. Kolagen ni penting tau sebab ia adalah protein baik untuk kulit agar ia kekal sihat dan anjal.


Acerola di dalam Kitsui Whitening B.B ini sangat kaya dengan vitamin C selain bahan lain yang terdapat di dalam makanan tambahan kitsui ini. Antara manfaat Acerola adalah:

Pelindung Kulit
Pengambilan beri ini secara berkala memastikan kulit anda dilindungi daripada tekanan kimia. Ini termasuk asap rokok, bahan pencemar, dan alergen. Ia juga dapat membantu mempercepat perbaikan luka, luka bakar, tisu parut, dan bahkan patah tulang.

Melawan Penuaan Kulit
Bioflavonoid memainkan peranan penting dalam melambatkan tanda-tanda penuaan kulit. Unsur-unsur lain juga melawan kedutan, garis halus, kaki gagak, garis ketawa, bintik-bintik gelap, noda, dll.

Membaiki Sel Kulit Yang Rosak
Acerola juga memiliki jumlah vitamin A, niasin, thiamin, dan riboflavin yang sihat dimana ia akan mengecilkan pori, mengurangkan kulit berminyak dan memperbaiki sel kulit yang rosak.

Mencerahkan Kulit
Sekiranya korang kerap menggunakan acerola, korang akan perasan tona kulit nampak lebih sekata. Pigmentasi dan jeragat akan mula berkurangan.

Melindungi dari Sinaran UV Berbahaya
Kandungan vitamin A acerola melindungi kulit korang dari sinar matahari yang berbahaya.

Membersihkan Jerawat dan Masalah Kulit Lain
Masalah kulit seperti jerawat, psoriasis, dan eksim umumnya disebabkan oleh kekurangan vitamin C pada kulit. Oleh kerana acerola secara semula jadi mempunyai kandungan vitamin C yang tinggi, pengambilan makanan super ini secara berkala akan membantu anda mengatasi masalah kulit tersebut. Vitamin C sangat berkesan membersihkan jerawat serta parut kerana kemampuannya mempercepat proses penyembuhan dan mengurangkan kemerahan. Ia juga membantu melegakan hormon stress, yang merupakan penyebab jerawat yang lain.


Saya suka consume makanan tambahan Kitsui sebab ianya bebas dari bahan kimia, hormon dan diperbuat secara semulajadi. Selain itu rasa pun sedap dan serbuk yang mudah larut. Nakminum pun mudah, cuma perlu larutkan di dalam air suam je, minum dengan air sejuk lagi sedap. Tapi nak elak pengambilan berlebihan (sebab rasa dia sedap sangat) saya selalu minum dengan air suam je. Kulit muka yang sunburn dah beransur pulih, dan tona kulit nampaknya lebih sekata. Kita kena konsisten untuk minum baru kulit sihat dan cantik.


PERBEZAAN KITSUI VITA C+ SHINE DAN WHITENING BB

Kedua-dua produk ini berbeza fungsinya. Walaupun keduanya mempunyai kandungan vitamin C, tetapi korang kena tau, vitamin C untuk imunisasi dan untuk kecantikan kulit adalah berbeza ye. Sebab tu saya ambil dua jenis makanan tambahan daripada Kitsui ni. Satu untuk imuniti badan saya, dah la musim covid ni, memang sangat disarankan untuk ambil vitamin C setiap hari. Dan saya ambil whtening BB untuk kecantikan kulit saya, maklumlah dah makin berusia ni kan, kulit pun dan kurang anjal dan sunburn muka ke, lambat nak pulih. Alhamdulillah dengan bantuan produk Kitsui Vita C+ Shine dan Kitsui Whitening BB badan dan kulit saya kini lebih sihat.

CARA PENGAMBILAN 

Kitsui ada banyak lagi produk kesihatan dan semuanya bebas bahan kimia. Korang boleh pilih produk mana yang sesuai ikut keperluan badan korang.

Banyak testimoni yang dah dikongsikan dan terbukti produk kitsui memang berkesan. Saya sendiri antara testimoni produk Kitsui jugak. Vita C+Shine dan Whitening BB ni bukan produk pertama Kitsui yang saya consume. Korang boleh baca testimoni lain tentang Kitsui ni.





Untuk pembelian boleh klik je link di bawah:

Kitsui Whitening BB

Website :

Shopee mall : 

Kitsui Vita C+ Shine

Website :

Shopee mall : 

Korang juga boleh tengok social media Kitsui di:

Instagram :

Tiktok :

Facebook :

Youtube :

#produkkesihatan #makanankesihatan #kitsui #vitaminc #kulitcantik

Post a Comment

38 Comments

  1. Seriously bagus kan vitc ni.. I really like yang Kitsui ni... It taste nice and best having it chill... Ni stock pun nak habis.. Kena topup dah!

    ReplyDelete
  2. My friend also recommended me to take these two supplements for health.

    ReplyDelete
  3. Vitamin C ni banyak kelebihannya. Kurang juga nak dapat selsema kan. Ohhh kurang vitamin C boleh menyebabkan masalah jerawat ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah start consume vitamin c memang susah nak deman and selesema

      Delete
  4. Kitsui is a well known brand for health drinks. I have tried their products before too

    ReplyDelete
  5. Kita jatuh hati sungguh dengan Vita C Kitsui tuhh... rasa dia sedapp..xmcm vit c sha ambil sebelum nii

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sangat rasa kitsui vita c memang sedap dan lain dari lain

      Delete
  6. Dalam zaman covid ni, memang bagus jika kita teruskan pengambilan vitamin c agar sistem imun kita semakin kuat kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, sangat bagus consume vitamin c untuk sistem imunisasi

      Delete
  7. Kalau bebas dr bahan kimia macam Vit C Kitsui ni kita pun sukaaa! Bakal diusulkan kepada Tuan Pengerusi rumah lah jawabnya :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua produk kitsui bebas bahan kimia dan halal

      Delete
  8. Musim pandemik ni memang kena extra la part supplement tu. Kitsui Vit C memang consume. Cuma yang Whiten BB je belum. Ada rezeki nak try sebab ramai kata ok dan ada perubahan pada kulit

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaaAllah berkesan cuma kena konsisten la baru nampak perubahan

      Delete
  9. nampak ramai review produk kitsui nie dan beri banyak feedback positif. nanti ingat nak cari n cuba jugak utk kuatkan sistem imune dalam badan

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat recommended zharif. sedap sangat vita c ni

      Delete
  10. I pernah consume produk kitsui ni yg fiber drink tu, memang berkesan. Nanti nak cuba Vit C pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kitsui bellos fiber pun power, i dah try produk tu, u should try kitsui vita c plak

      Delete
  11. Ramai dah mencuba Kitsui ni laa.. feedback semua kata bagus.. nanti nak cuba juga laa.. nak juga cantik hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau sis consume kitsuit makin berseri-seri nanti

      Delete
  12. Pengambilan vitamin C memang penting untuk sistem ketahanan badan. Nak nak Covid19 masih berstatus 4 angka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn sebab tu vitamin c sekarang bukan sekadar makanan tambahan, dah jadi keperluan

      Delete
  13. I memang amalkan Kitsui VitC ni, dah kena topup stock dah habis dah! Sedap dan senang nak prepare, tue yang suka! wahh now ada brightening version ye.. nak try juga la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la i pun dah nak habis kena stock up

      Delete
  14. Ramai yang kata sedap ye. Bolehla cuba nanti. Drugstore ada jual kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada. boleh beli semua produk kitsui di watson,, guardian atau beli online kat shopee. ada link kat atas

      Delete
  15. Ramai juga orang confuse whitening produk dengan Vitamin C, masing-masing ada fungsi tersendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul tu, sebab tu kitsui separatekan produk whitening dan vitamin c untuk imun badan

      Delete
  16. Sebenarnyakan Nora dah lama tau Kitsui ni tapi sekadar tahu sajansejenis brand untuk supplimeng. Sebab selalu nampak dekat farmasi. Bila baca sini baru tau byk sebenarnya produk kluaran kitsui. Vitamin C nampak sedap dan sangat diperlukan waktu skrg ni kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang banyak dan semua rangkaian produk kitsui best sebab bebas bahan kimia dan halal

      Delete
  17. Mmg guna produk ni.. mmg best.. lps makan badan mmg rasa ringgan jer. Suka dengan kesannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa pun sedap. memang fall in love dengan produk kitsui

      Delete
  18. wow they have many variety of drinks for all of us. I also like to drink these beauty drinks

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes kitsui ada banyak variety health suplement. u should try

      Delete
  19. Nak cuba lah nanti. Ena da try 3jenis lain yg fibre, coco n white tomato. Memang bagus n berkesan

    ReplyDelete
  20. Thanks for sharing the differences, my friend also recommend me to take this supplements.

    ReplyDelete