Ad Code

COSMODERM PERFECT BALANCED SKINCARE PREBIOTIK TERBAIK UNTUK KULIT

Assalamualaikum semua

Penjagaan kulit wajah bukan hanya sekadar luaran permukaan kulit tetapi melibatkan penjagaan rapi dari dalam kulit yang mana memerlukan langkah-langkah yang betul dan dilakukan secara konsisten. Melindungi kulit wajah sememangnya memerlukan produk yang terbaik dan bersesuaian dengan kulit agar ia kekal sihat. Pemilihan produk penjagaan wajah yang terbaik, adalah suatu keperluan dan bukan lagi kehendak. Bila kulit sihat, kita akan tampil lebih yakin dan bersemangat.

Penjagaan kulit wajah adalah berbeza di siang dan malam hari, kerana di siang hari adanya matahari, jadi produk yang korang pilih seharusnya ada fungsi untuk pencegahan dan perlindungan dan rutin penjagaan di malam hari perlu fokus kepada pembersihan dan pembaikan kulit wajah. Selain melakukan langkah yang teratur dalam penjagaan kulit wajah, bahan yang terdapat di dalam produk yang digunakan sangatlah penting agar kita tahu fungsi setiap bahan yang terdapat di dalam sesuatu produk itu.


Cosmoderm kini tampil dengan wajah baru, dan memperkenalkan rangkaian produk penjagaan wajah yang bertujuan untuk melindungi dan memperbaiki kulit wajah korang. Cosmoder Perfect Balance memperkenalkan produk penjagaan kulit wajah yang menggunakan Prebiotik dan Calamine sebagai bahan utama. Selama ni saya cuma tau prebiotik hanya baik untuk usus tetapi rupanya prebiotik juga baik untuk kulit.

Prebiotik yang digunakan untuk kulit memainkan peranan penting dalam menangani pelbagai masalah kulit. Berdasarkan penyelidikan yang dijalankan, prebiotik adalah makanan yang di makan oleh probiotik. Probiotik ni adalah bakteria baik yang diperlukan oleh badan untuk pastikan badan kita seimbang dan sihat. Keduanya terbukti baik bukan saja untuk usus tetapi juga baik digunakan pada kulit.

KEBAIKAN PREBIOTIK PADA KULIT
  • Menjaga kulit wajah agar awet muda
  • Merangsang pertahanan semula jadi kulit
  • Meningkatkan tona kulit wajah agar lebih sekata
  • Menjaga mikrobioma (bakteria baik) agar kulit lebih sihat
Calamine telah digunakan sejak berabad dulu untuk menghilangkan rasa gatal dan tidak selesa pada kulit seperti gatal akibat gigitan nyamuk. Sifat Calamine sebagai antiseptik ringan dapat mengeringkan ruam ini menjadikan ia bahan semulajadi yang digunakan untuk membantu merawat jerawat. Ia sekaligus dapat menvcegah pertumbuhan bakteria dan patogen yang lain.

KEBAIKAN CALAMINE PADA KULIT
  • Meredakan kegatalan pada kulit
  • Mengurangkan kemerahan kulit akibat kegatalan
  • Mengurangkan kulit wajah yang terbakar akibat sinaran matahari
  • Berkesan mengeringkan ruam dan mengurangkan keradangan jerawat
  • Mengecilkan liang pori

Rutin penjagaan kulit wajah dapat membantu dan menjaga kesihatan kulit secara keseluruhan selain dapat memperbaiki masalah kulit seperti jerawat, parut dan tona yang tidak sekata. Tidak kira apa jenis kulit korang, kering, berminyak, kusam atau apa saja, korang perlu lakukan 4 langkah asas pada waktu pagi dan malam setiap hari agar kulit wajah korang kekal sihat. Saya kongsikan 4 langkah mudah untuk kulit cantik dan sihat dengan Cosmoderm Perfect Balance.

LANGKAH 1 : PEMBERSIH (FOAMING CLEANSER)


Pembersih atau cleanser adalah rutin paling asas dalam menjaga kulit wajah. Cosmoderm Foaming Cleanser berkesan untuk menbersihkan kulit secara mendalam dan liang pori. Penggunaan secara konsisten dapat meningkatkan penyerapan nutrien pada kulit. Jangan risau Cosmoderm Foaming Cleanser ini lulus ujian makmal dan bebas dari peraben yang bahaya untuk kulit korang.


CARA PENGGUNAAN

Basahkan kulit wajah, picit sedikit Foaming Cleanser dan cuci muka dengan lembut. Kemudian, bilas dengan air suam, kerana air panas menghilangkan minyak semula jadi dan menyebabkan kulit anda menjadi kering.Biarkan air di muka korang kering sendiri atau boleh lap secara perlahan dengan tuala bersih. Jangan guna tuala yang lap badan tu tau.

LANGKAH 2 : LOSYEN TONER (TONING LOTION)


Selepas mencuci muka, toner digunakan pada kulit untuk menghaluskan, melembutkan dan menenangkan kulit. Cosmoderm Toning Lotion mengandungi prebiotik dan calamine yang bertujuan untuk memulihkan nutrien pada kulit korang. Losyen ini diformulasikan dengan 20,000 ppm Calamine dapat mengurangkan kemerahan dan kulit kering. Manakala prebiotik berfungsi untuk meningkatkan kemampuan penyerapan kulit untuk memberikan kelembapan kulit. Toner Cosmoderm ni best sebab tak rasa melekit dan penyerapan yang cepat pada kulit.


CARA PENGGUNAAN

Goncang botol untuk mengaktifkan Calamine 20,000 ppm sebelum menggunakannya. Kemudian, tuangkan toner ke telapak tangan dan tepuk lembut ke muka

LANGKAH 3 : PELEMBAP (SOOTHING WOW CREAM)


Penggunaan krim pelembap adalah rutin wajib bagi mengelakkan kulit kering dan terhidrasi. Pemilihan pelembap muka yang bebas dari paraben sangat membantu menenangkan kulit. Dengan pemakaian pelembap secara konsisten, ia dapat meringankan cela dan mengembalikan kelembapan kulit korang. Cosmoderm Soothing Wow Cream ini mengandungi 30,000 ppm prebiotik dan calamine serta diuji secara klinikal, dapat meningkatkan kelembapan kulit tiga kali ganda dan memperbaiki kulit yang kering.


CARA PENGGUNAAN

Tuang sedikit pada tapak tangan dan sapu rata keseluruh muka dan leher. Sesuai digunakan pada siang dan malam hari

LANGKAH 4 : PELINDUNG MATAHARI (SUNMILK SPF 25PA++)


Ramai yang tak endah dengan pemakaian pelindung matahari atau sunscreen kerana sesetengah produk sunscreen akan buatkan muka kita menjadi putih gomak dan tekstur yang berminyak buatkan kita rasa melekit. Dengan Cosmodern Sunmilk SPF 25PA++ tak perlu risau lagi, kerana ia akan melindungi kulit dari UVA dan UVB selain menggalakkan pertahanan kulit secara semulajadi. Pendedahan kulit pada UV akan mengakibatkan barah kulit dan penyebab utama kedutan pada kulit dan tanda-tanda penuaan akan lebih cepat terhasil. Penggunaan sunmilk secara konsisten akan mengurangkan sunburn pada wajah korang.


CARA PENGGUNAAN

Sapukan pada wajah dan leher dengan jumlah yang secukupnya. Hanya digunakan pada siang hari. Jangan risau, tekstur sunmilk ni sangat ringan, dan penyerapan yang cepat membuatkan kita tak rasa melekit pada kulit.

Video penuh 4 langkah mudah dengan Cosmoderm Perfect Balanced


Untuk kegunaan harian, hanya gunakan 4 langkah mudah. Di malam hari, korang hanya lakukan rutin 1,2, dan 3 saja. Sekiranya korang melakukan 4 langkah mudah ini secara konsisten, korang pasti akan dapat kulit yang bukan saja cantik tapi yang lebih penting adalah kulit yang sihat. Selain penggunaan melakukan rutin penjagaan wajah secara konsisten, pemakanan yang sihat dan tekanan dan senaman juga antara aspek penting menyumbang kepada kulit yang sihat. Hanya dengan 4 langkah mudah Cosmoderm Perfect Balance, yang kaya dengan Prebiotik dan Calamine, ia membantu korang mendapatkan kulit idaman yang cantik dan sihat.

WEBSITE

FACEBOOK

INSTAGRAM

#cosmoderm #skindependence #CosmodermPerfectBalanced #beauty #skincare #selflove #personalcare #beautytips #routine #Malaysian #healthy #healthylifestyle #wellness #blog #blogging #influencer #influencers #blogger #bloggers #skincareroutine #beautyroutine #review #productreview #userexperience #skincarereview

Post a Comment

31 Comments

  1. Cosmoderm antara jenama dipercayai. Kira dah bertahun guna yang hijau TTO tu. Nanti nak try this one pulak

    ReplyDelete
  2. Boleh tak kalau Rawlins sebenarnya terpikat pada kotak rumah tu?
    Sebenarnya tertarik betul dengan toner tu

    ReplyDelete
  3. Suka sebab dia datang dalam 1 set. Dan plg penting ianya sesuai dengan kulit wajah org asia

    ReplyDelete
  4. ramai review ni di fb & blog. ramai yg dpt ekk produk ni ye :)
    aida suka sebab ia pink. siap ada kotak ekslusif.
    normally, calamine ni dlm bentuk lotion.
    time anak-anak kecik dulu, 24 jam ada calamine lotion kat rumah.
    ruam lampin. ruam panas.

    ReplyDelete
  5. Masa late 20s my concern is about acne, now it's time to focus on product yang ada prebiotik and calamine kan... great that Cosmoderm eventually ada product macam ni.. hanya need simple 4 steps to keep our face and skin healthy..

    ReplyDelete
  6. Suka tengok pakaging dia, cantik sangat color pink..
    Cosmoderm ni bagus, apa je produk dia serasi juga dengan Sis.. now masih setia dengan Teatree facewash dia..

    ReplyDelete
  7. alaa cosmoderm dah tukar packaging ke? kenapa mesti pink! dia kena tahu lelaki pun ada pakai product dia! hahahaaha seganlah nak beli macam ni lepas ni. hhaha anyway produk cosmoderm memang bagus sebab dah pakai sebelum ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. lelaki pun boleh je pakai. new set ni guna prebiotik & calamine

      Delete
  8. huda dah guna produk ni hampir sebulan , memang best dan berkesan pada kulit

    ReplyDelete
  9. akak memang pengguna cosmoderm dah 4 tahun, memang serasi dengan kulit muka. Yang baru ni pun akak dah cuba, bau best, dan moisturiser dia pun tak berminyak. puashati

    ReplyDelete
  10. Iza pakai skincare ni skarang. Best! Nanti nak review juga la dekat blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa review jangan tak review. supaya lebih ramai tau cosmoderm best

      Delete
  11. Tengok packaging pun dah menarik hati nak try . Yang baru ni tak try lagi tapi cosmoderm antara brand yang trusted la. Pernah pakai set tea tree

    ReplyDelete
  12. Betul2 lain dah wajah Cosmoderm ni yer nampak lebih international gitu. Saya juga pengguna Cosmoderm sejak bertahun lamanya. Siap jadi diorang punya dropship. Apapun Cosmoderm memang produk yang bagus dan berkualiti.

    ReplyDelete
  13. Kita suka packaging dia. So pinkish. And love sgt sunmilk sunscreen dia.. Best sgt

    ReplyDelete
  14. the packaging for this range look amazingly cute. love the probiotics content too

    ReplyDelete
  15. Alololololo... comeynya packaging... sweet sangat dengan warna pastel pink gitu... dari jauh memang terus nampak dulu ni kalau ada kat store, eye-catching gitu... Tini pun pernah guna Cosmoderm sebelum ni, masa zaman dok merepair kulit dan alhamdulillah memang terbaik hasilnya... yang latest produk ni nanti nak try jugalah...

    ReplyDelete
  16. The packaging so cute!! I see d also feel like buying one set

    ReplyDelete