Posts

Showing posts from February, 2021

TIPS RANCANG BERSARA AWAL DENGAN ILEARNFROMCLOUD.COM

Image
Assalamualaikum semua Situasi Covid19 yang melanda kini telah menghadkan pelbagai aktiviti kita diseluruh dunia termasuklah menimba ilmu. Namun, dengan bantuan teknologi, kita masih dapat belajar, semuanya bergantung pada diri sendiri. Luasnya ilmu tidak hanya terhad pada pembelajaran di sekolah. Terdapat pelbagai platform eLearning yang boleh kita pilih bagi meningkatkan kemahiran diri. Memperkenalkn ILearnFromCloud.com adalah platform pembelajaran sosial yang direka untuk membantu korang bagi memperoleh kemahiran yang akan mendapat permintaan tinggi pada masa akan datang. Setiap orang mempunyai kemampuan belajar yang berbeza-beza, terutama di bidang yang mempunyai kepakaran dan pengalaman yang terhad. Tidak seperti laman web eLearning lain yang menyediakan kursus dalam talian, pembelajaran melalui ILearnFromCloud.com membawa kaedah yang paling berkesan untuk belajar, iaitu adalah dengan memiliki seseorang di sisi, membimbing kita di setiap langkah, dan mengarahkan ke arah yang betul

EARTH HOME PRODUK RUMAH YANG WAJIB KORANG ADA

Image
Assalamualaikum semua Serangga adalah penyebab utama penyakit dan ketidakselesaan di seluruh dunia. Penyakit yang disebabkan oleh serangga, seperti malaria, boleh menghalang perkembangan ekonomi dan sosial negara. Ini terutama berlaku di kawasan tropika dan sub-tropika yang panas dan lembap seperti Malaysia. Contohnya penyakit Malaria lebih daripada 300 juta kes setiap tahun dan beberapa juta kematian, yang disebabkan oleh nyamuk Anopheles. Denggi berdarah pun berjuta-juta kes ada yang sehingga menyebabkan kematian disebabkan oleh nyamuk Aedes. Dan banyak penyakit bakteria, virus dan parasit, seperti kolera, disentri, kepialu, kusta, poliomielitis, hepatitis berjangkit, cirit-birit, jangkitan helminthik, dan sindrom hospital yang disebut dipercayai disebarkan secara mekanik oleh lalat, lipas dan perosak lain. Selain daripada risiko digigit serangga, alergi yang berkaitan dengan lipas dan serangan tungau debu rumah juga bahaya untuk kesihatan. Sebuah rumah pasti tak lengkap kalau tak a

APA PERLU BUAT SETELAH KEMASKINI APLIKASI MY SEJAHTERA UNTUK PENDAFTARAN VAKSIN COVID 19

Image
Assalamualaikum semua Harini Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yasin yang lebih dikenali sebagai Abah Din menerima suntikan pertama Vaksin Covid 19 Pfizer-BioNTech menjadikan beliau rakyat pertama menerika suntikan itu. Kita sebagai rakyat Malaysia, sudahkah kita menjalankan tanggungjawab sebagai rakyat dengan mendaftar menerima vaksin? Kredit gambar : Berita Harian Untuk menerimna vaksin covid 19 korang perlu mengemaskini aplikasi my sejahtera di telefon pintar korang. Hanya dengan 10 langkah mudah, pengguna aplikasi my sejahtera boleh membuat permohonan vaksin covid 19. Saya sediakan 10 langkah mudah untuk pengguna Android. LANGKAH 1 Langkah pertama buka aplikasi My Sejahtera korang kemudian tekan butang "CLOSE" dibahagian atas sebelah kanan. Kemudian satu tetingkap kemaskini "UPDATE" muncul pada screen. Tekan butang UPDATE. LANGKAH 2 Setelah proses kemaskini "UPDATE" selesai. ulang langkah satu (1) kemudian ikon "Covid-19 Vaccination&quo

REVIEW KITSUI BELLOS FIBER DAN KOREAN WHITIE +PLUS TOMATO

Image
Assalamualaikum semua Bila dah semakin meningkat usia, produk makanan tambahan menjadi satu keperluan bukan sahaja untuk kesihatan tapi kecantikan tubuh badan. Untuk kekal sihat, bukan sahaja perlukan tidur yang cukup, menjaga keseimbangan nutrien dari makanan juga sangat penting. Tapi seiring usia, kemampuan badan menyerap nutrien dari makanan secara semulajadi menjadi lemah. Pengambilan ubat-ubatan juga turut membuatkan nutrien yang diperlukan tidak dapat diserap dengan baik oleh badan. Oleh itu, makanan tambahan dapat memenuhi keperluan nutrien yang diperlukan oleh badan. ADAKAH KITSUI BAHAYA? Beberapa minggu lepas, saya mencuba produk makanan tambahan daripada Kitsui demi kesihatan dan kecantikan tubuh badan. Maklumlah dah semakin berumur ni, nak turunkan berat badan pun dah semakin susah. Jadi, makanan tambahan adalah solusi terbaik untuk saya, agar kekal sihat dan cantik. Saya memilih produk makanan tambahan daripada Kitsui iaitu Kitsui Belloss Fiber dan Kitsui Korea

WORDLESS WEDNESDAY - 7 ROLLER COASTER PALING MENCABAR DI DUNIA

Image
Assalamualaikum semua Saya pernah naik roller coaster di Genting Highland dan itulah yang pertama dan terakhir, tobat taknak naik lagi lah. Jom kita tengok 7 roller coaster di dunia. KINGDA KA SOX FLAGS GREAT ADVENTURE, JACKSON, NEW JERSEY, AMERIKA SYARIKAT STEEL DRAGON 2000, NAGASHIMA SPA LAND, NAGASHIMA,MIE, JEPUN EEJANAIKA, FUJI-Q HIGLAND, FUJIYOSHIDA, YAMANASHI, JEPUN TOP THRILL DRAGSTER, CEDAR POINT, SANDUSKY,  OHIO, AMERIKA SYARIKAT MILLENNIUM FORCE, CEDAR POINT, SANDUSKY,  OHIO, AMERIKA SYARIKAT TITAN, SIX FLAGS OVER TEXAS,  TEXAS, AMERIKA SYARIKAT FUJIYAMA, FUJI-Q HIGLAND, FUJIYOSHIDA,  YAMANASHI, JEPUN Korang pernah naik roller coaster? Kongsikan di komen. Gambar : Sumber Google

GAMBAR RANDOM TRIP HIKING GUNUNG DI MALAYSIA

Image
Assalamualaikum semua Dah setahun tak hiking, rindu pulak bila tengok gambar-gambar lama. Saja pun sini beberapa moment indah daam hutan. Paling rindu nak hiking bermalam, camping tepi sungai, tidur kat trek, kepenatan yang sangat indah yang tak akan dapat kat mana-mana. Rindu sangat dengan kawa-kawan hiking, kadang tu baru pertama kali hiking sama, tapi masing-masing macam dah kenal lama, akrab dan mesra dan sentiasa membantu sepanjang trip hiking. Impian saya untuk hiking untuk lengkap misi pendakian G7 iaitu mendaki 7 Gunung tertinggi di Semenanjung Malaysia. Jika lihat hanya pada ketinggian, banyak lagi gunung yang lebih tinggi tapi G7 bukanlah gunung biasa, trek nya kategori hardcore dan panjang tak sesuai untuk pendaki beginner. Saya pernah mendaki gunung di luar negara tapi lebih suka mendaki gunung di Malaysia kerana ianya kategori trek teknikal yang bukan saja perlukan stamina tapi mental pun kena kuat.  Gambar ni masa hiking Trans Jerging dayhike, iaitu menawan 4

COSMODERM PERFECT BALANCED SKINCARE PREBIOTIK TERBAIK UNTUK KULIT

Image
Assalamualaikum semua Penjagaan kulit wajah bukan hanya sekadar luaran permukaan kulit tetapi melibatkan penjagaan rapi dari dalam kulit yang mana memerlukan langkah-langkah yang betul dan dilakukan secara konsisten. Melindungi kulit wajah sememangnya memerlukan produk yang terbaik dan bersesuaian dengan kulit agar ia kekal sihat. Pemilihan produk penjagaan wajah yang terbaik, adalah suatu keperluan dan bukan lagi kehendak. Bila kulit sihat, kita akan tampil lebih yakin dan bersemangat. Penjagaan kulit wajah adalah berbeza di siang dan malam hari, kerana di siang hari adanya matahari, jadi produk yang korang pilih seharusnya ada fungsi untuk pencegahan dan perlindungan dan rutin penjagaan di malam hari perlu fokus kepada pembersihan dan pembaikan kulit wajah. Selain melakukan langkah yang teratur dalam penjagaan kulit wajah, bahan yang terdapat di dalam produk yang digunakan sangatlah penting agar kita tahu fungsi setiap bahan yang terdapat di dalam sesuatu produk itu. Cosmoderm kini t

Followers