Posts

Showing posts from July, 2020

PENGALAMAN GUNA PRODUK CETAPHIL BAGI KEMPEN #CETAPHILAMBASSADOR

Image
Assalamualaikum semua Penjagaan kulit yang paling asas adalah membersihkan dan mencuci muka untuk menghilangkan kotoran, peluh dan mekap pada lapisan luar kulit. Memilih pencuci muka yang terbaik bergantung pada kondisi kulit kita. Sebelum membuat pemilihan, adalah lebih baik kalau kita tau serba sedikit tentang kesan pelbagai tekstur dan bahan yang terdapat dalam pencuci muka/pencuci muka. Kalau kulit muka korang jenis kulit kering, cari pembersih yang tidak berbuih dan mempunyai agen penghidratan seperti asid hyaluronik atau ekstrak aloe vera. Untuk kulit muka kombinasi dan berjerawat, cari pembersih jenis gel dengan bahan seperti pengelupasan kimia seperti AHA dan BHA. Jika korang make-up, membersihkan wajah dengan cleanser jenis minyak (oil cleanser) adalah lebih berkesan untuk menanggalkan segala kotoran. Jenama Cetaphil, dipercayai oleh ramai orang yang mempunyai kulit sensitif dan bermasalah. Cetaphil ialah satu jenama yang menyasarkan produknya untuk kulit sensitif. Produk me

RESEPI CUCUR SAYUR VIRAL

Image
Assalamualaikum semua, harini saya nak share resepi cucur sayur viral. Cucur atau orang utara kata cucuq, ni memang sedap makan pagi atau petang kena pulak dengan kopi panas memang sedap bak hang. Untuk yang suka masuk hutan tu, menu cucur ni antara menu wajib bila kami camping. Bancuh tepung guna mestin, masak pun dalam mestin, Rindu betul nak masak dalam hutan. Okay lah jom kita tengok bahan-bahan nak buat cucur sayur ni. Bahan-bahan: Tepung gandum Bawang merah Bawang putih Daun bawang Carrot/lobak merah Kubis Ikan bilis (tak ada dalam resepi asal, saja letak bagi menyedap)  Garam Serbuk cukup rasa (optional)  Bahan-bahan tu korang agak-agak je nak letak banyak mana. Yang penting, tepung mensti 1/3 dari kuantiti sayur baru kita rasa sayur. Cara-cara buat cucur sayur ni sama je macam cucur lain. Cuma rahsianya adalah bancuh dengan air sejuk, bukan air yang di campur ais ye. air masak yang dalam peti tu. Bila ko

Followers