Posts

Showing posts from July, 2020

VIT'S KAN ADA, MERIAHNYA RAYA

Image
Assalamualaikum semua Bulan Ramadan sudah tiba dan umat Islam di seluruh dunia pasti teruja nak sambut bulan mulia walaupun kita semua masih dalam Perintah Kawalan Pergerakan (PKP/PKPB/PKPP) dan masih belum dapat merentas negeri. Syukur kita semua masih dapat menunaikan ibadah terawih di masjid dan surau dengan SOP yang ketat berbanding tahun lepas kita semua hanya di rumah. Bazaar Ramadan pun boleh beroperasi macam biasa dengan SOP yang sewajarnya demi menjaga keselamatan semua. Walaupun masih tak boleh merentas negeri untuk balik ke kampung masing-masing untuk menyambutAidilfitri bersama keluarga tercinta, tapi kita tetap bersyukur sebab pihak kerajaandah bagi sedikit kelonggaran dan wajib mematuhi segala perintah yang kerajaan Malaysia dah tetapkan. So harap-harap kita tak langgarlah peraturan yang telah ditetapkan ye. Disebabkan itu, Vit’s jenama mi segera dan mi kering Halal yang telah bertapak di Malaysia sejak 46 tahun yang lalu ingin menjemput anda semua sempena menyambut Ramad

RESEPI CUCUR SAYUR VIRAL

Image
Assalamualaikum semua, harini saya nak share resepi cucur sayur viral. Cucur atau orang utara kata cucuq, ni memang sedap makan pagi atau petang kena pulak dengan kopi panas memang sedap bak hang. Untuk yang suka masuk hutan tu, menu cucur ni antara menu wajib bila kami camping. Bancuh tepung guna mestin, masak pun dalam mestin, Rindu betul nak masak dalam hutan. Okay lah jom kita tengok bahan-bahan nak buat cucur sayur ni. Bahan-bahan: Tepung gandum Bawang merah Bawang putih Daun bawang Carrot/lobak merah Kubis Ikan bilis (tak ada dalam resepi asal, saja letak bagi menyedap)  Garam Serbuk cukup rasa (optional)  Bahan-bahan tu korang agak-agak je nak letak banyak mana. Yang penting, tepung mensti 1/3 dari kuantiti sayur baru kita rasa sayur. Cara-cara buat cucur sayur ni sama je macam cucur lain. Cuma rahsianya adalah bancuh dengan air sejuk, bukan air yang di campur ais ye. air masak yang dalam peti tu. Bila ko

Followers