Posts

Showing posts from July, 2020

SIRI MI GORENG ITALI VIT PASTI MENYERLAHKAN HARI NATAL ANDA

Image
Rawang, 10 December 2021 - Hai, Pencinta Mi Vit! Ayuh sambut bulan Disember dengan meriah kerana kita pasti merasai semangat percutian! Krismas akan datang dan tidak ada kaedah yang lebih hebat untuk menikmati musim riang ini selain dengan beberapa makanan dan pastri Krismas. Tambahan pula, tiada apa-apa yang terngiang-ngiang dalam sorakan yang meriah seperti hadiah dan makanan Krismas, jelas sekali! Tahukah anda Vit Makanan (Kuala Lumpur) Sdn Bhd bermula sebagai syarikat perdagangan makanan pada tahun 1975 dan secara beransur-ansur menceburi industri mi segera. Sejak pengembangan dan dengan orang yang terbaik dalam tangan, keupayaan dan sumber kami telah memperkasakan kami lebih dekat untuk menjadi pakar mi pilihan dunia yang menandakan piawaian global dalam nilai pemakanan, kualiti dan perkhidmatan. Krismas ialah musim yang ajaib dan dengan membeli produk Vit, anda benar-benar dapat merasakan jiwa Krismas! Vit's Noodles dengan sukacitanya akan memperkenalkan kepada anda tentang s

RESEPI CUCUR SAYUR VIRAL

Image
Assalamualaikum semua, harini saya nak share resepi cucur sayur viral. Cucur atau orang utara kata cucuq, ni memang sedap makan pagi atau petang kena pulak dengan kopi panas memang sedap bak hang. Untuk yang suka masuk hutan tu, menu cucur ni antara menu wajib bila kami camping. Bancuh tepung guna mestin, masak pun dalam mestin, Rindu betul nak masak dalam hutan. Okay lah jom kita tengok bahan-bahan nak buat cucur sayur ni. Bahan-bahan: Tepung gandum Bawang merah Bawang putih Daun bawang Carrot/lobak merah Kubis Ikan bilis (tak ada dalam resepi asal, saja letak bagi menyedap)  Garam Serbuk cukup rasa (optional)  Bahan-bahan tu korang agak-agak je nak letak banyak mana. Yang penting, tepung mensti 1/3 dari kuantiti sayur baru kita rasa sayur. Cara-cara buat cucur sayur ni sama je macam cucur lain. Cuma rahsianya adalah bancuh dengan air sejuk, bukan air yang di campur ais ye. air masak yang dalam peti tu. Bila ko

Followers