Ad Code

KRIM ACZELIEF RAWATAN SEMULA JADI EKZEMA


Assalamualaikum semua

Korang pernah dengar penyakit ekzema? Ekzema ni merupakan salah satu penyakit kulit. Saya pun baru je mula buat bacaan pasal penyakit ni. Al-kisahnya, mak ada call bagitau bahagian pelipat ketiak hingga ke belakang badan, kulit jadi kering, merah-merah dan gatal. Sebagai anak yang duduk berjauhan ni, risau la jugak kan. Terus cari info selain suruh mak pergi check-up di klinik kesihatan. Jom saya kongsikan apa itu eczema hasil dari penggooglelan (ayat apakah ini? haha). 

Menurut Dr. Mohd Ramzdhan Bin Mohd Masdar, Penyakit kulit ekzema (Eczema) adalah sejenis keadaan kulit yang menyebabkan kegatalan dan keradangan kulit. Kebanyakan pesakit boleh menguruskan penyakit ekzema dengan rawatan perubatan dan dengan mengelakkan aktiviti atau perbuatan yang akan menyebabkan kerengsaan (www.droncall,com).

Faktor yang menyebabkan ekzema ni adalah genetik, pemakanan dan gaya hidup yang tidak sihat. Berdasarkan pembacaan dari page Hospital Tapah, satu daripada lima orang mengidap penyakit kulit ekzema ni. Maknanya ramai jugak pesakit ekzema ni kan. Bahagian kulit ekzema tu biasanya akan jadi mudah kering, gatal, dan ada yang bersisik. Kesian pada pesakit ekzema, ada sesetengah tu masih bayi dah ada ekzema. Kalau orang yang berkulit gelap, bahagian yang ada ekzema tu akan mempengaruhi pigmentasi, jadi kulit akan nampak lebih gelap.

Kebiasaannya, bila kita pergi ke klinik, doktor akan bagi krim untuk kurangkan kegatalan pada kulit, kalau hilang pun nanti-nanti akan ada semula, itu apa yang mak bagitau kat saya lepas pergi check-up. Rawatan yang dapat bantu kurangkan rasa gatal pada kulit tu adalah dengan memastikan kulit sentiasa lembap. Kebetulan memang rezeki saya, jumpa krim Aczelief, krim ni merupakan krim intensif untuk mereka yang mempunyai kulit sensitif, untuk lembapkan kulit. Haaa memang sesuai sangat untuk mak ni.



Mengapa pilih Krim Aczelief?

Krim ni dapat meringankan gejala ekzema, aczelief cream diformulasikan khas untuk memberi pelembab, penghidratan dalam dan perlindungan kulit tahan lama. Krim Aczelief mengandungi cukup minyak untuk mengekalkan kulit dan sangat baik pada kelembapan pada kelembapan. Krim ini memang telah dirumuskan dari bahan semulajadi untuk menutup air ke kulit anda dan mengekalkan kelembapan kulit.

Bahan-bahan Krim Aczelief :

Shea Butter, Aloe Vera Oil, Witch Hazel Hydrosol, Gliserin, Olive Wax, Lavender Essential Oil, Tea Tree Essential Oil.

Olive wax
Olive wax ni adalah lipid wax semula jadi yang berasal dari minyak zaitun tulen, dapat meningkatkan penghalang kelembapan untuk melekatkan pada kelembapan.

Shea butter 
Shea butter terkenal dengan kesan penghidratannya yang luar biasa. Ia mempunyai kepekatan asid lemak sihat yang tinggi yang membantu mengubati ekzema, psoriasis, luka bakar, luka, parut, dermatitis, psoriasis. selain itu, ia dapat membantu mengembalikan keanjalan kulit untuk mengurangkan kedutan dan noda.

Aloe vera oil
Ia mempunyai lebih dari 75 nutrien, vitamin, mineral dan asid lemak, minyak aloe vera dapat meningkatkan kandungan air di epidermis kulit. ia lebih menyejukkan dan menenangkan dengan membantu menyembuhkan luka kulit dan luka bakar.

Lavender essential oil
minyak pati lavender mempunyai sifat anti-bakteria dan anti-kulat yang kuat yang dapat mengurangkan keradangan untuk membantu menjaga ekzema di teluk.

Tea tree essential oil
minyak pokok teh dipercayai kerana sifat anti-radang, anti-bakteria dan anti-kulat. ia berkesan dalam mengurangkan gatal, mengawal jangkitan dari menyebarkan, menenangkan kulit dan melindungi kulit dari kerosakan radikal bebas.

Cara penggunaan:

Ia sangat mudah digunakan, hanya sapukan dengan lembut di kawasan yang terlibat, dan biarkan semalaman. Sapukan bila anda perlu.

Krim ni teksturnya halus dan lembut, selain bau yang wangi, bau lavendar barangkali. Kalau korang ada ekzema, saya recommend untuk cuba krim ni sebab ia berkesan pada mak saya, tapi maaflah tak dapat nak bagi gambar sebelum dan selepas cuba sebab ia aurat mak saya maaf ye. Harga pun murah je, cuba RM35 sahaja. Korang boleh dapatkan dan yang paling best, korang akan boleh dapatkan 5% diskaun. Haaaa, best kan?

Jom kita cuba Krim Aczelief #naturalremediesforeczema

Post a Comment

40 Comments

  1. first time dengar produk ni. anak memang ada eczema. boleh la cuba ni. harga pun not bad siap ada diskaun lagi. thanks for sharing. nanti kita check website dia.

    ReplyDelete
  2. Oh cream ni mmg bagus utk ezcema. My cousin pakai cream ni by doctor recommendation. Skng ezcema dia dah tak merah2 gatal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. seronok dengar ada pengguna krim ni

      Delete
  3. Dalam keluarga Sis takde yang ada ezcema ni...tapi kalangan kawan-kawan ye ramai..nanti boleh share kat mereka, sebab Sis baca, memang bagus krim ni, cuba dulu kan, sesuai ke tak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul tu, walaupun bagus, kadang tak sesuai. boleh la cuba dulu kan

      Delete
  4. Kali pertama dengar ttg produk ni. Lgpun dlm keluarga x pernah ada yg kena ezcema ni. Kalau anak kawan dia kena ezcema..boleh lah nk cuna rekemen kat dia nanti

    ReplyDelete
  5. Kanak2 atau org dewasa yang ada eczemani memng kesian. Kalau tak teruk takpe, ni teruk aduh. Kita tengok pun menangis. Bagusla ade produk ni banyu mereka yang ada eczema. Boleh kongsi dengan kawn2

    ReplyDelete
  6. Ekzema ni selalu ada kat pelipat kan?. Time panas ni mulalah dia menyerang. Kalau selalu menggaru takut melecet dan luka pula. Kalau bagus, pengidap ekzema ni kena beli produk ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak jugak, ada kes yang saya jumpa ada dekat pipi

      Delete
  7. Bagus ye cream ni? nanti saya nak share dgn cousin saya lah! Saya nampak anak dia ada ekzema, kesian...

    ReplyDelete
  8. produk buatan mana ni bae. Kalau produk muslim dari malaysia bangga nya mommy. kesian tau orang yang ada eksema ni. Untuk baby bawah 2 tahun agaknya boleh guna tak? ke kena jumpa doc dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk baby better dapatkan nasihat doctor dulu. pastikan betul2 ekzema atau sakit kuliy yang lain

      Delete
  9. tk pernh dgr cream ni tp kalau baby yg kena penyakit ekzema mmg kesian la, kulit merah2 , gatal2...smoga yg mengalami penyakit ekzema bole cuba produk ni

    ReplyDelete
  10. Ekzema ni memang sejenia penyakit kulit yang tak akan hilang sepenuhnya.. hilang sekejap dan akan dtg balik.. ada kawan cakap dia kena sampai kat 400 bila g klinik pakar kulit tp kemudian dtg balik walau pun dan cucuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul, cuma boleh kawal saja. kena sentiasa bergantung pada krim

      Delete
  11. This sounds like a cool product. Maybe I should try this for my hot rash. Let think about it first.

    ReplyDelete
  12. Saya pun pengguna krim ni untuk masalah kulit yg lain. sememangnya produk yg bagus sebab semakin banyak kesan pulih.

    ReplyDelete
  13. Saya ada mild eczema. Memang terasa la bila salah pakai produk. Nanti saya nk cuba yang ni. Nampak menarik dia punya bungkusan kecil aje. Eczema kena selalu moisture kan kulit mereka. kalau kering, fuhhh ngenyammm

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kulit kena sentiasa lembap. nanti cuba lah. dalam yang komen ni pun ada yang dah cuba

      Delete
  14. I'm amazed to see the ingredients. Boleh dikatakan organik ni. Can surely trust the product kalau ingredients dia very convincing like this :)

    ReplyDelete
  15. Pertama kali tahu mengenai produk ni. Kandungan bahannya pun memang terbukti dna terjamin selamat. Behlah saya syorkan kawan mengenai produk ini sebab anak dia memang ada ekzema.

    ReplyDelete
  16. oo bagus untuk ekzema. thanks ya info nanti saya inform kawan2

    ReplyDelete
  17. Ramian shea butter dan aloe vera ni mmg terbaik. Nanti boleh try sendiri bila produk lama yg sedang guna ni habis

    ReplyDelete
  18. familiar sgt dgn ekzema.
    aida, anak2. tapi tu la cream prescribed by doctor.
    first time dgr nama cream ni. ramuan nyer ohsem, byk eo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je dapatkan nasihat doctor sebelum guna krim ni

      Delete
  19. Replies
    1. boleh check direct dengan pihak aczlief :)

      Delete
  20. I have eczema on my arms and sometimes i scratch until it bleed or turn red. Hopefully this cream can help.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hopefully. i know its itchy but just remember not to scratch

      Delete