Ad Code

CHAKRI PALACE SELERA THAI UNTUK RAMADHAN

Sumber: Google (Credit to: Eddyrush Fatboy)

Ramadhan ini, Chakri Palace sekali lagi mengadakan bufet masakan Thai dan hidangan kegemaran tempatan bagi mempromosi bufet bertemakan "Tantalizing Tastes of Thailand" yang akan diadakan di Chakri Palace Sky View Dorsett Hotel Hartamas.

Satay ayam dan daging di hidangkan di bahagian Live Action Stalls
Melibatkan pasukan Chef yang dibawa khas dari Thailand, yang berdedikasi yang telah menyediakan lebih daripada 50 hidangan Thailand dan masakan tempatan dan pemilihan ulam-ulam terbaik dan kerabu tempatan, seperti salad mangga Thailand, kerabu betik, glass noodles salad , salad ayam, thai appetizer terkenal dengan tujuh ramuan iaitu "Mieng Kam", samosa, gulungan bunga thai crispy, keropok dan banyak lagi. 

Mieng Kam, forever favourite

Ikan bakar
Bagi hidangan utama, korang boleh menikmati pilihan masakan Thai seperti kambing kari hijau Thai, udang dengan sos mentega yang dihiasi dengan telur masin, daging lada Hitam, makanan laut Tomyam, Ikan siakap stim/kukus masam manis, dan ayam pandan.

Ikan siakap stim, yang ni memang rasa macam kat Thailand
Ayam pandan
Chakri juga memperkenalkan pelbagai kegemaran Malaysia, termasuk ayam kapitan dan nasi beriani sebagai menu istimewa untuk buffet ramdhan tahun ni.Nasi beriani warna kuning, tapi sedap sangat, makan nasi saja pun dah sedap.

Udang mentega
Tomyam dan Laksa di bahagian Live Action Stalls

Di dalam gerai aksi langsung kami adalah sate ayam dan daging khas kami, nasi impit, ikan bakar, laksa Thai, memanjakan diri dengan makanan pencuci mulut Thai yang terkenal seperti chesnut air Red Ruby, beras Thai mangga, buah campuran, pisang di kelapa, labu dalam kelapa dan juga kegemaran tempatan kami seperti kuih-muih melayu, bubur jagung, jeli dan banyak lagi makanan lain. Kami menawarkan pelbagai yang menggembirakan untuk memuaskan gigi manis.

Pulut mangga, sedap macam makan kat Thailand tau korang.
Pumpkin in Coconut, sedap lemak-lemak manis buah
Bubur jagung dan sagu
Chakri Palace ada tiga cawangan untuk korang menikmati buffet masakan Thailand dan boleh rasai kelainan di setiap cawangan Chakri Palace di Imperial KLCC dan Chakri Palace Pavilion, selain di Dorsett Hartamas. Buffet ramadhan akan bermula pada pukul 7 malam di kesemua cawangan. 

Harga bermula RM128 ++ (Dorsett Hotel Hartamas) RM108.80 ++ (KLCC) dan RM98.80 ++ (Pavilion) setiap orang untuk dewasa, RM64 ++ (Dorsett Hotel Hartamas) RM54.40 ++ (KLCC) dan RM49.40 ++ (Pavilion) setiap kanak-kanak berumur antara enam hingga sepuluh tahun dan juga untuk warga tua (> 60 tahun) manakala kanak-kanak di bawah 6 makan secara PERCUMA. Dapatkan tiket anda sebelum 22 April 2020 untuk menikmati 20% diskaun.

Macam mana nak dapatkan 20% diskaun????

Mudah je, muat turun Apps Chakri pada telefon anda untuk menikmati pembelian early bird sebanyak 20% diskaun sebelum 22 April 2020. Tawaran ini hanya dari 6 April 2020 hingga 22 April 2020 sahaja.

Yang paling best kalau korang buat tempahan secara berkumpulan BELI 3 PERCUMA 1. Kiranya korang hanya bayar 3 tiket untuk 4 orangUntuk semua pertanyaan dan tempahan, sila hubungi:

0326021031 (Dorsett Hotel Hartamas) 
0323827788 (KLCC)
0321431141 (Pavillion) or
0162277182 or email marketing@chakri.com.my


#bukapuasa #buffetbukapuasa #chakriramadhanbuffet #chakripalace



Post a Comment

28 Comments

  1. Perhghh menu dia lain macam dan lain dari yang lain, siap ada Ming Kam tu ek...tapi harganya sangat berbaloi..boleh cuba bagi yang berdekatan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, berbaloi dengan harga. miengkam tu sedap yakmat.

      Delete
  2. menu dia Nampak best best lah.

    ReplyDelete
  3. Tahun ini tidak sempat nak g review Chakri Place tapi memang sedap dan yg paling utama sis akan cari sticky manggo... klu lambat cepat hbs haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak fas, sticky mango rasa macam kat makan Thailand

      Delete
  4. Oooo. Rawlins nie forever in love dengan Thai food. Mieng kham tu - kalau dapat laksa thai lagi la best! Pastu depa nyer dessert memang terbaik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laksa Thai pun ada. yessss dessert memang sedap

      Delete
    2. Ayiooo Chakri Palace ini memang tempat kegemaran kita juga untuk pergi makan walaupun bukan waktu berbuka puasa hehehe tapi tengok meu buka puasa ni sedap belaka dan harag murah...

      Delete
    3. berbaloi sangat harga dengan menu yang disediakan.

      Delete
  5. wah menariknya tengok gambar makanan. jadi lapar pulak iena..harap kita dapat lawan covid ni so blh la iftar dekat sini :D

    ReplyDelete
  6. sedap tengok yang pulut mangga tu. ish macam nak cari pulak pulut hari ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. pulut mangga tu antara yang paling sedap. wajib try

      Delete
  7. Sedapnyaaaa. Fav la makan di Chakri Palace. Bulan Ramadan mesti ke Suria KLCC. Nyummt!

    ReplyDelete
  8. lamanya tak dapat invitation dari chakri, i rindu gila rasa tomyam dia.. kalau dah selesai covid 19 ni hopefully dapatlah ke sana nanti hee time bulan ramadhan

    ReplyDelete
  9. sedapnya. ikan masak stim one of my favourite. harga pun boleh tahan.

    ReplyDelete
  10. Moga tahun2 yang mendatang dapat la nak rasa lagi kemeriahan buffet review camni. Tahun ni kak min tolak semua buffet review akibat covid19 ni. Satu hotel je kak min terima tu pun sebab dekat sangat ngan umah da

    ReplyDelete
  11. sedap nya menu2 ala thai di chakri ni. Udang butter & ikan steam tu memang memikat sgt lah! Desserts punnn... pulut mangga aduhhh!Sedap!

    ReplyDelete
  12. sedapnya tengok menu-menu dia terliurr hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn hope sempatlah kita habis pkp before puasa

      Delete
  13. terliur betul tengok satay tu! dah lama teringin nak makan satay daging waktu berbuka puasa. nanti nak book sini lah untuk buka puasa dengan kawan

    ReplyDelete